Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Oj, 225 och vinter låter ju kul... ett tag, hoppas du bor där det är vinter värd namnet 1 vecka om året och höst resten av vintern. Jag skulle sålt 17" till våren med sommardäck för att delvis finansiera 18" och valt minsta möjliga dim av vinterdäck(15" eller 16" beroende på bromsarna).
av para
Gjorde samma på min V70 summum som jag köpte i höstas (eller ++ som den hette då). Blev 225/45-17 dubbade Nordfrost3 på orginal Thorfälgarna och sen egna 18"are till våren. Nu har vi inte så mycket snö i göteborg på vintern så det blev en del kasande på asfalten. Lite mer vägljud är väl enda nackdelen.

Bilia gick dock miste om bilaffären. Dom ville ha mellanskillnaden på däckpriset samt 1000:- för skiftet. Lite sniket....
Användarvisningsbild
av koneo
Finnvedens Bil gick med på att leverera dubbdäcken till samma pris, men 1000-lappen för skiftet skulle de ha.. Verkar som de har riktlinjer att följa.
Har du någon bild på din ++?

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]