Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
CarMan skrev:nått är helt fel.
Vad är en limited edition?
Vad jag vet så tillverkas ingett som heter så, det måsta vara din bilhandlare som har egna namn? eller?

Proffs tonade rutor??? Du kan från fabrik få rutor mad färgpigmant i, detta är ej proffs toning, det är fabriks toning...

bilen låter extremt billig, undra på att du inte "kan" få med massa utrustnign ??? om den är så billig så kan du väll lätt välja till det du vill ha !
det är ofta billigare O bättre/snyggare att få allt fabriksonterat, eller åtminstånde volvo orginal monterat.

om nu bilen inte går att få men den utrustning du vill ha, så är det inge en limited edition som du ska köpa, köp en annan V70 !!!

Det är dennna, http://cars.bilia.se/kampanjer/campaignpics/1171pic.pdf
Användarvisningsbild
av CarMan
kez_style skrev:
CarMan skrev:nått är helt fel.
Vad är en limited edition?
Vad jag vet så tillverkas ingett som heter så, det måsta vara din bilhandlare som har egna namn? eller?

Proffs tonade rutor??? Du kan från fabrik få rutor mad färgpigmant i, detta är ej proffs toning, det är fabriks toning...

bilen låter extremt billig, undra på att du inte "kan" få med massa utrustnign ??? om den är så billig så kan du väll lätt välja till det du vill ha !
det är ofta billigare O bättre/snyggare att få allt fabriksonterat, eller åtminstånde volvo orginal monterat.

om nu bilen inte går att få men den utrustning du vill ha, så är det inge en limited edition som du ska köpa, köp en annan V70 !!!

Det är dennna, http://cars.bilia.se/kampanjer/campaignpics/1171pic.pdf
Gissar att limited edition är något som Bilia hittat på själv, dom brukar göra såna saker har jag sett tidigare. (kolla nogrant vad du får o inte får. när Bilia köper in bilen så kan dom ha gjort en specialbeställning för att få bättre pris & då kanske dom har frångott saker som kanske ingår i andra paket !!!
Jag skulle inte köpa bilen om jag inte kan få den utrustning jag vill ha, köp en vanlig & plocka på det du vill ha, låter hel knäppt at det inte ska gå o få vissa saker? är det bilar dom redan har i lager??? (hoss nån av bilias anläggningar?)
Användarvisningsbild
av CarMan
åsaboe skrev:Limited Edition är ett påfund från Volvo för "modellår" 2006, annonseras överallt nu, även från lokala Volvohandlare här i Skåne. Finns också på Volvos sida:
http://www.volvocars.se/Showroom/V70/V7 ... DITION.htm
då ska det ine vara nå svåriheter att få den utrustning man vill ha, men om man vill ha nedlackat är det nog billigare att bygga på en (buissnis ++)
Användarvisningsbild
av kez_style
CarMan skrev:
åsaboe skrev:Limited Edition är ett påfund från Volvo för "modellår" 2006, annonseras överallt nu, även från lokala Volvohandlare här i Skåne. Finns också på Volvos sida:
http://www.volvocars.se/Showroom/V70/V7 ... DITION.htm
då ska det ine vara nå svåriheter att få den utrustning man vill ha, men om man vill ha nedlackat är det nog billigare att bygga på en (buissnis ++)
Ja du vissa e nog rika... jag e en "fattig" student... 21 år o äger min första bil någonsin... :)
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

V70 Limited edition kan bara väljas i 3 färger, +automat, +airbag. Inget mera! Obs bara 140 hk motorn kan beställas.
Skall man ha något mer så blir det en addtion, kinetic ..... Volvo har gjort detta för att sälja mera bilar i strostäderna, eftersom det går trögt (enligt min lokala handlare). 3000 bilar skall produceras modellår 2006 i detta utförandet, för den svenska marknaden.
Även V50 1.8 finns i samma erbjudande.

/Henrik
Användarvisningsbild
av kez_style
henka35 skrev:Hej

V70 Limited edition kan bara väljas i 3 färger, +automat, +airbag. Inget mera! Obs bara 140 hk motorn kan beställas.
Skall man ha något mer så blir det en addtion, kinetic ..... Volvo har gjort detta för att sälja mera bilar i strostäderna, eftersom det går trögt (enligt min lokala handlare). 3000 bilar skall produceras modellår 2006 i detta utförandet, för den svenska marknaden.
Även V50 1.8 finns i samma erbjudande.

/Henrik
Och den kampanjen funkade utmärkt på mig :) men synd att nedlackning inte gick att göra... e d sant att det kommer aldrig bli bra om jag lackar det hos annan lackeringsfirma än volvo själv? har hört dem har 7 lager färg... kanske jag har fel?
Användarvisningsbild
av ER
Limited Edition=Lagerbilar dom ej blivit av med, kan inte förstå det hela på annat sätt. Säkert överblivna av modell 05 som säljs till ovetabde kunder som 06-or.
Jag skulle personligen gått på Sport Editon eller byggt en egen bil då Limited låter ju just limited vad gäller val av nödvändigt godis:) och vad gäller antalet bilar tillgängliga.
Användarvisningsbild
av åsaboe
kez_style skrev: Ja du vissa e nog rika... jag e en "fattig" student... 21 år o äger min första bil någonsin... :)
Jisses kez_style, när jag var 21 hade jag en väldigt många år gammal Simca 1500... :wink:

Det är inte förrän nu, 5 år efter passerandet av gubbaåldersstrecket, som jag lyckats ta mig upp genom årsmodellerna till en nästan ny Volvo.

Lycka till med din nya fina bil! Du blir säkert nöjd, bortsett från att det inte är en BiFuel är valet gott! :wink:
Användarvisningsbild
av kez_style
ER skrev:Limited Edition=Lagerbilar dom ej blivit av med, kan inte förstå det hela på annat sätt. Säkert överblivna av modell 05 som säljs till ovetabde kunder som 06-or.
Jag skulle personligen gått på Sport Editon eller byggt en egen bil då Limited låter ju just limited vad gäller val av nödvändigt godis:) och vad gäller antalet bilar tillgängliga.
Hmm jag pratade med försäljaren och han sa att bilen kommer tillverkas och är årsmodell 2006 och leverans kommer bli slutet av oktober...jag frågade om det var lagerbil men han sa att den inte var det....

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]