- tis 30 dec 2008, 10:16
Garaget är varmt, men det är förbaskat trångt, tid går ju att ordna också, så frågan är bara om man duger till det ??:-/ . Då är det nog bara insexen jag saknar, eller kan det duga med en sån sats som innehåller ett gäng insex i samma handtag (inböjbara)?
S60AWD2.5T skrev:Du måste plocka bort ok och bromskiva (släppa handbroms viren) samt lossa drivaxeln och fyra bult som håller själva navet.Du han skriva medan jag snackade med Bilbolaget. Krävs det något särskillt att slå/få lös navet med?
Navet sitter ganska hårt så det går åt ett par rediga smällar på det. En av dessa bultar sitter lite jäkligt till.
Men bra veerktyg och ett vsarmt o skönt garage så spar du endel pengar. Jag tog ju på försäkringen så jag hade bara spart några hundra annars
är jag övertygad om att jag gjort det själv. Får väl gjöra det själv nästa gång :evil:
Du måste ha en 7mm insex för oken samt lite ringnycklar och ev. en hylsnyckelsats.
Garaget är varmt, men det är förbaskat trångt, tid går ju att ordna också, så frågan är bara om man duger till det ??:-/ . Då är det nog bara insexen jag saknar, eller kan det duga med en sån sats som innehåller ett gäng insex i samma handtag (inböjbara)?