Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:STOR skillnad... hehe..
Ja det ÄR stor skillnad.
På en av våra s60 har vi orgiinal xenon monterat från fabrik o på den andra har vi xenon konvertering,
Kom o kolla istället o spela inte smart :D
av nevyn
Äh... Diskussionen gällde shuntmotståndet inte fördelar resp nackdelar med 3:eparts lampor... Du lär få samma problem med Volvos xenonlyktor som med konverteringen, dvs felindikering på glödlampor. Alltså i detta fall ingen skillnad.

Eller har jag fel?

Det är ingen som har nämnt konverteringskitt innan dig greeeken

"Jo men nu är det så att han inte vill köpa ett komverterings kitt, utan ska använda sig av volvo ORGINAL lampor, hela settet"
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Korrekt Nevyn
Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:Äh... Diskussionen gällde shuntmotståndet inte fördelar resp nackdelar med 3:eparts lampor... Du lär få samma problem med Volvos xenonlyktor som med konverteringen, dvs felindikering på glödlampor. Alltså i detta fall ingen skillnad.

Eller har jag fel?

Det är ingen som har nämnt konverteringskitt innan dig greeeken

"Jo men nu är det så att han inte vill köpa ett komverterings kitt, utan ska använda sig av volvo ORGINAL lampor, hela settet"
Nej jag vet, jag har inte heller sagt att han vll köpa en sådant kitt, men som jag förstog med länken som angavs så handlar det om konverterings kitt.
Läs igen om noga vad man skriver innan du försöker spela smart.

Jag har inte pratat om för o nackdelar på orginal eller konverterings kitt.
I min mening fungerar de lika bra.
Sen får herr Carman säga vad han vill
av nevyn
Jag har inte försökt spela smart... Första inlägget var med glimten i ögat, om du fattar vad jag menar... :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:Jag har inte försökt spela smart... Första inlägget var med glimten i ögat, om du fattar vad jag menar... :wink:

Sry, var bara på pisshumör.
Ber om ursäkt :oops:
av zenobia
Det bör även monteras en nivågivare på "bakaxeln" om det skall vara korrekt... Det är väl denna som skall "giftas" in i systemet antar jag.

Dock har jag ingen aning om det sista så detta är endast spekulation.

.
av nevyn
Det sista skall ju göras, men är nog ganska onödigt eftersom det inte går att uppdatera systemet då det inte överensstämmer med volvos specar på bilen.
av zenobia
nevyn skrev:då det inte överensstämmer med volvos specar på bilen.
Tanke...
Går det att dra fram de nödvändiga elkablarna och nivågivaren så att bilen får samma utförande som en bil med xenon och sedan få någon vänlig själ på volvoverkstaden att ladda ned "rätt" programvara" så där vid "sidan om".

Att få tag på prylarna kan ju inte vara speciellt svårt, inte heller att dra fram kablage osv...
av nevyn
ja, i vissa fall går det att göra så, men vad jag har förstått går det inte med detta. jag har inte provat själv så jag vet inte, bara vad jag har hört.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]