hozz skrev:jag hoppas att det ingår värmepasta till motorvärmeren presis som i volvos sats, annars är dom riktigt ute o cycklar.
Varför tycker du att det krävs värmepasta till en slangvärmare som det ska vara till en S60 2.5T?
men jag tror inte att man får med buntband som är för att färta i borrhålen som finns färdig borrade i subframen.
Buntband ingår i GL-satsen.
jag tror inte man får med fästet där man monterar Y-förgreningen
Nej,Volvo vill promt ha den placerad på sitt sätt på balk och utsättas för sprut/stänk underifrån,om man inte har kåpa under motor (Dock har Volvo krav på IP-klassning,skall dessutom klara saltbad). Det finns andra ställen att montera grenuttaget.
jag tror ine man går med värmeskydds strumpan.
Nej,finns visserligen att köpa löst och ingår i vissa satser förutom Volvo. Men montering av kablaget går ej nära varma motorkomponenter som grenrör,där det blir varmare än 150°C. Kablaget klarar 150°C under längre tid. Volvo har som krav silicon kablar som tål ännu högre temperatur + strumpa.
jag tror inte man får med fäster för cupeuttaget
Kupe´uttaget monteras med medföljade skruvar. Behövs ett speciellt fäste då?
jag tror inte att alla kablar håller exakt rätt längd
Ännu ett krav från Volvo,skall stämma precis på centimetern.Men det gäller ju om man ska dra kablaget enl Volvos riktlinjer,vilket är bökigt. Det finns fler sätt att dra kablar.
samt att du inte får att bruksanvisning som visar axakt & i ditalj hur di monterar allt
Men hallå....Det står inte Made in Taiwan eller Ikea på kartongerna. Monterings/bruksanvisning ingår i alla kartonger. Inte lika utförligt som Volvos krav,där det ingår sprängskisser.(Börjar ni förstå mig ang Volvos bökiga montering?)
sen ingår nog inte fett til o-ringar
Vem har inte en skvätt symaskinsolja, 5-56, kedjeolja eller motorolja stående hemma eller i garaget. Eller en snäll granne kanske har.[/code]
kör dom med slang värmare på mekonomen? Volvos block värmare är väldikt effektiv & enkel att montera, ännu en anledning till att köpa orginal.
du skriver att det ingår buntband & det tvivlar jag inte på, men volvos buntband är gjorda för att sitta i dom borrhål som finns, det fixar du inte med mekonomens sats.
volvo har inget problem med sin plasering av Y-förgreningen, vist kan man montera på annan ställe, men återigen så blir volvos plaserong & montering enkel, & funkar dunder bra, varför krånglatilldet?
vist kan man smörja o-ringarna med nått man har, men om nu det är slit så är det alltid skönt att köpa volvo orginal, ovaset vad man köper så inger alltid allt man behöver, det är så tråkigt att behöva åko o köpa nått när man monterat hälften.
presis somdu själv skriver så har volvo högre krav på många diteljer, det är det dom kallas för kvalite & bekymersfritt ägande.
när man monterar volvos cupeuttad så får man med ett färte som gör att man kan montera kontakern snygt & stabilt ragt in i A-stolpen. Altså inge ful plasering som man sparkar bort eller riskerar att ryckaloss som mo man har "pirat" grejor
Montera gärna själv, men volvos sats ÄR värd dom där extra kronorna , tro mig!