Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Travolta
Jwinkler skrev:behöver absolut inte tömma systemet! det är bara överkurs,kläm ihop slangen till termostaten, ta hylsor med torx, ta väck termostathuset, sedan byt termostaten och skruva på, fyll sedan med den minimala förlusten glykol som har runnit ur...
tar inte mer än 10 minuter
good luck
Räcker det med en större tång för att klämma ihop slangen? Är det något tryck när motorn är kall?
Jag vet inte exakt hur det ser ut, men lossa slangen o håll den så högt du kan. De decilitrar av förlorad glykol får gå på det allmäna rep-kontot. Att klämma ihop en slang hårt medför kanske bara att du skapar försvagningar på slangen som visar sig vid väldigt olämpligt tillfälle. Det finns inget övertryck på kall kylarvätska.

Mvh
av Travolta
Då vill jag bara tacka för alla svar och att jag numer åker en riktigt varm och skön bil, mätaren passerar strecket rakt upp med en halv millimeter typ. Det var verkligen enkelt att byta, tömde inget i förväg utan var bara beredd med en trasa. Tack! :-)-)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]