- sön 19 okt 2008, 15:12
#226436
Om man ändrar dimension på däcken mot de som satt på fabrik, så räcker det inte bara att byta styrstopp - man ska även ändra utslagsbegränsaren som sitter i sytrväxeln, men eftersom detta kostar rätt mycket mer än att bara byta styrstopp så skiter många i detta. Det är en anledning till att de slits ner fortare och däcken tar i.
Alltså, ska man göra det på rätt sätt ska BÅDE styrstopp och utslagsbegränsare justeras / ändras när man lägger på bredare däck än som följde med bilen vid leverans.
Själv var jag givetvis snål och bytte bara styrstopparna... och har också lite skrap i hjulhusen vid fullt rattutslag...
Alltså, ska man göra det på rätt sätt ska BÅDE styrstopp och utslagsbegränsare justeras / ändras när man lägger på bredare däck än som följde med bilen vid leverans.
Själv var jag givetvis snål och bytte bara styrstopparna... och har också lite skrap i hjulhusen vid fullt rattutslag...