Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bennyguldfot skrev:
OJ vad ni vet mycke här på forumet.
Personligen har jag råkar ut för många bilar där man inte ser att det rycker vatten ånga, o det bubblar inte i expantinskärlet o allt annat du rabla upp. Men du vet förståss bäst ???

sen så framgår det ju fortfarande inte om det ingår en felsökning i det här priset m.m.

jag vill veta exakt vad du får betala för, för att veta om det är ett rimligt pris. det har ju redan tillkomit ett kylarbyta, som inte var med från början !
Du vet väl bäst. Lite tröttsamt att du aldrig tillför något utan ska alltid hitta tillfälle att klanka ner på andra som till skillnad från dig tar sig tid att försöka hjälpa folk med problem. Hoppas att du volvo guden (carman) är lite hjälpsammare mot dina kunder.
1 inlägg ? har du att annat alias du inte vågar avslöja?
sen kan jag håla med om att jag är tvär ibland, men det beror ju på att man undanhåller sannngen ! Sen om jag försöket hjälpa andra eller ej, är väl inte så svårt att tareda på via sökfunktinen...
Hmm, visst e väl "Carman" lite tvär, men hans kommentarer tycker jag är ett befriande avbrott i all den mysiga "Teletubbies-stämning" som annars råder. :D
Han har ju en erfarenhet som få andra, o delger ju den. Han anade ju faktiskt att det låg nått annat bakom dessa 18.000.-. :wink:

Sök på "dr P Schreryer" på Saabforum. Då kan man snacka neg o inte tillföra nått speciellt men skön ändå.

Mvh
1 inlägg ? har du att annat alias du inte vågar avslöja?
sen kan jag håla med om att jag är tvär ibland, men det beror ju på att man undanhåller sannngen ! Sen om jag försöket hjälpa andra eller ej, är väl inte så svårt att tareda på via sökfunktinen..

Hej

Syftar du på mig?, isåfall har jag bara ett alias "sopwith", hoppa på någon som förtjänar det istället, ursäkta mig så mycket att jag försökte hjälpa trådskaparen, konstigt att alla bilforum har en "korrekturläsare", jag trodde Volvoforum var befriat från sånt här. tydligen inte.
Någon kallar dessa saker för befriande avbrott??, trevligt,

So long boys, inga mera inlägg från mig.
sopwith skrev:1 inlägg ? har du att annat alias du inte vågar avslöja?
sen kan jag håla med om att jag är tvär ibland, men det beror ju på att man undanhåller sannngen ! Sen om jag försöket hjälpa andra eller ej, är väl inte så svårt att tareda på via sökfunktinen..

Hej

Syftar du på mig?, isåfall har jag bara ett alias "sopwith", hoppa på någon som förtjänar det istället, ursäkta mig så mycket att jag försökte hjälpa trådskaparen, konstigt att alla bilforum har en "korrekturläsare", jag trodde Volvoforum var befriat från sånt här. tydligen inte.

Tror inte han menade dig. Du har ju fler inlägg vad jag kan se. Bennyguldfot tror jag han menade.
sopwith skrev:1 inlägg ? har du att annat alias du inte vågar avslöja?

Hej

Morgonsur? :wink: Va inte så hetsig. Läs o förstå vad du läser först. Fantasktiskt vad det ska pipas så fort man inte tycker någon motsvarar nån norm. Ibland tror jag att det skulle vara ett krav att ha varit aktiv på ett forum, typ Flashback, så man får lära sig att inte bry sig så himla mycket. Folk är olika, that´s life. Men det finns ett jättemysigt forum: S80-klubben. http://www.executivecarsclub.com/forum/index.php
Där är det Teletubbies, 24/7.

Ursäkta mitt Offtop.

Kram
Kolla upp själv om du har nått fel på topplocks packningen. Köp en Kompressionsprovare på Tex biltema, kostar 179:-
Testa på alla cylindrar så ser du om du har nått läkage i nån cylinder. ( Det förutsatt att du inte har något annat fel som påverkar kompressionen)
det var Bennyguldfot jag syftade på.
Som en förtydligan till Bennyguldfot då han inte verkar först.
trådskaparen undrar om priset är rimligt.
Jag tycker att priset är långt över ett rimligt pris, men vet att alla volvoverkstäder har fasta priser, så jag tror att han "glömt" att skriva att det även ingår andra jobb i det priset.
om/när vi får reda på det så kan jag svara på om priset är rimligt.
jag anser alltså at jag hjälper trådskaparen när jag ställer mina motfrågor !
Hej alla!!

Nu har jag äntligen fått reda på allt som ska bytas och varför.
Jag tänker berätta allt verkstaden berättade till mig.

1. Bilen blev överhet för att Kylaren var paj.
2. Det var övertryck i motorn så att kylarvätskan försvann.
3. Kylarvätskan kom in i Cylindern
4. Övertrycket i motorn ledde till att Topplockspackningen förstördes.

Med andra ord ska han byta KYLARE, TOPLOCKSPACKNING och när han ändå e där inne och pillar ska han även byta KAMREMM. Cylindern tänker han inte göra något åt.

Så grabbar, låter 18 000 som ett rimligt pris?
är det inklusive den felsökning man gjort för att konstatera detta så rä det ett rimligt pris (kanske inte det billigaste, men det lär bli dyrare att frakta bilen till en biligare verksta o sen utföra jobbet)

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]