Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Barkbiten
Här har vi reportaget (skulle jag tro). Klipper in ett citat från Göteborgsposten idag:

"Volvo jumbo på kvalitetslista
Nya Volvobilar orsakar sina ägare många problem. V70 och XC90 har flest stora fel av alla vanliga bilmodeller, enligt en färsk rapport.
Det är Motormännen som har frågat cirka 16 000 bilägare hur deras fordon har klarat sig. Alla bilar i undersökningen är av 2007 års modell."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=453524

Kanske får se bild snart då på vem här i forumet som blev den utvalde att representera den krånglande Volvon?
av Motörhead
Joakim A skrev:Hej Volvo-ägare!

Vi på tidningen Motor (Motormännens medlemstidning) söker en V70-ägare för en kortar intervju. Du och din bil ska vara med på bild i tidningen. Du bör ha haft problem med bilen och den ska vara köpt under perioden oktober 2006-mar 2007.
Du måste också höra hemma i Stockholm och ha möjlighet att mötas upp dagtid under denna vecka. För ytterligare information. Mejla mig på joakim.andersson @ otw.se (särskrivet för att undvika spam) eller 0705-36 56 36.

Vänligen,
Joakim
Hmmm.....eftersom de uttryckligen söker nån som "bör ha haft problem med bilen" så är det väl troligt att de får en lång lista på fel. Eller? Då är det ju heller inte så konstigt om det ser ut som våra bilar är trasiga jämt.
Användarvisningsbild
av CarMan
I mina ögon låter detta som dålig jornalestik ! Hoppas ingen ställer upp. Då menar jag inte att man ska mörka att bilarna kan gå sönder, snarare att tidningen gräver efter problem för att få sälja lösnumer, dåligt sätt att tjäna pengar på enligt mig!!!
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:Tycker Volvo är rätt kass på garanti och goodwill, men det måste de väl vara, då de går back som satan ekonomisk.

Min bil är ju bara knappt två år och har redan fått laga den för snart 20.000 kr totalt !!!
Vad har du för referenser? jag har jobbar på olika bilmärken, ingen har inärheten så generös goodwill som Volvo har
Användarvisningsbild
av CarMan
Barkbiten skrev:
isak skrev:hej
vore väl bättre om klubbtidningen för inbördes beundran tog kont-med kenneth vinsborg och gjorde något konstruktivt i skattefrågor i stället
ISAK
För dem som möjligtvis inte känner till vem Kenneth Winsborg är, eller vilka skattefrågor Isak åsyftar, tar jag mig härmed friheten att bifoga en något fördjupande bakgrundsinfo:

Kenneth Winsborg är en fristående debattör med bakgrund från bland annat näringislivet och politiken samt olika folkrörelser och organisationer, tex just Motormännens Riksorganisation. Winsborgs fokus tycks för tillfället ligga på skattefrågor rörande bränslepriset i Sverige. Tror även det är han som ligger bakom "Bensinskatteuppror.se". Så troligt är att just dessa skattefrågor är de som Isak önskar ytterligare granskade.

Läs mer här:

http://winsborg.com/om-kenneth

han får verka hur duktig som helst, men han verkar ju andvända fula metoder o inte jobba så mycke själv, med andra ord så är han bara ute efter att få ett bra uppplägg han kan sälja dyrt. att klaga på volvo i sverige är storsäljare i tidningar!
Användarvisningsbild
av CarMan
Barkbiten skrev:Här har vi reportaget (skulle jag tro). Klipper in ett citat från Göteborgsposten idag:

"Volvo jumbo på kvalitetslista
Nya Volvobilar orsakar sina ägare många problem. V70 och XC90 har flest stora fel av alla vanliga bilmodeller, enligt en färsk rapport.
Det är Motormännen som har frågat cirka 16 000 bilägare hur deras fordon har klarat sig. Alla bilar i undersökningen är av 2007 års modell."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=453524

Kanske får se bild snart då på vem här i forumet som blev den utvalde att representera den krånglande Volvon?
Undersökningen suger. just dessa årsmodeller är ju väldigt välbyggda, det är ju "gammla" modeller som inte har några nya påhitt. eller så är det så att ingen av de mislyckade bilarna finns i min region
Användarvisningsbild
av gooose
camaro69 skrev:
gooose skrev:??? Varför bör man haft problem med bilen

Är detta ett ytterligare sätt att svartmåla Volvo som biltillverkare av Pressen eller?

Måste säga att detta låter aningen konstigt i mina öron/ögon

Eller skall det belysas hur återförsäljaren åtgärdade problemen som uppstått på bilen och kanske finna något här som kan sälja lösnummer

Har denna fråga gått ut till andra bilägare av andra Bilmärken för att få en jämförelse så låter det lite bättre

Det är ju inte utan att man börjar undra allt som har med Volvo att göra skall alltid blåsas upp i pressen och detta kan i dessa tider leda till att fler jobb än nödvändigt försvinner och detta inte bara på Volvo Det är inte bara underleverantörer det slår ju på återförsäljar leden och neråt
Så många blir berörda av denna belysning som inte är rättvis jämfört med andra brancher och bil fabrikat

Volvo är lätt att hacka på för det berör så många att det lätt säljer lösnummer och ja det leder bara rätt ner i soptunnan

//Goose
Tidningen Motor är en medlemstidning för dom som är medlemmar i Motormännens riksförbund, så det handlar inte om "lösnummer".

Det är väl bra att dom tar till vara konsumenternas intressen. Vem f-n vill bli pungslagen på bilverkstaden för exempelvis, dåliga och svinaktigt dyra spjällhus.

Pung slag eller inte Här kom den

Det som jag upplever konstigt är att dom fel som klagats på i sådana här undersökningar
upplever inte jag som dom problem som mina kunder har jag får en annan bild av det hela
Men vad vet jag
Jag är ju bara en sådan där bildelsbytare utan kompetens och vett att laga bilar Jag kan bara skita ner och....... :D

//Goose
Användarvisningsbild
av isak
skulle vara kul att få reda på hur många medl- motorm- har
någon kanske är medl- ock kan upplysa oss andra ovetande
isak
Användarvisningsbild
av Barkbiten
isak skrev:skulle vara kul att få reda på hur många medl- motorm- har
någon kanske är medl- ock kan upplysa oss andra ovetande
isak
"Motormännen har 120 000 medlemmar (årsskiftet 2005/2006) och har de senaste åren brutit en starkt nedåtgående trend (som mest har man haft 220.000 medlemmar). De senaste årens ständiga ökningar av bensinpris och bensinskatter kombinerat med trängselavgifter torde vara möjliga anledningar till det återigen ökande engagemanget."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Motormännens_Riksförbund

Och från Motormännens egen hemsida 2008-10-24:

"Övergripande om organisationen
Motormännens Riksförbund är Sveriges största motororganisation med cirka 125 000 medlemmar och 37 lokalklubbar. Vi är partipolitiskt obundna och bedriver opinionsarbete i frågor som rör trafiksäkerhet och bilism. Som medlem får du gratis rådgivning inom områdena teknik, juridik och resor, vilket är helt unikt! Du får 10 nr/år av tidningen Motor, generösa rabatter på bensin och regelbundna erbjudanden som förbättrar ditt bilägande."
Användarvisningsbild
av isak
men har aldrig hört motorm- haft någon åsikt i skattefrågor rörande bil o transportsektorn vilket belägger medlemsantalet?
isak
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]