Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det är skilnad på slarv & avsiktigt eller på grund av okunskap, göra ett "eget" service program.
av S.t.r.a.n.D
Nu förstod jag inte riktigt vad du menade men denna servicen jag pratar om är gjord efter Volvos serviceprotokoll och ingen punkt har skippats, det kan jag lova till 100%.
Användarvisningsbild
av CarMan
det jag menade är att det är vanligt att verkstan runt hörnet inte könner till alla saker som ska göras på alla exiserande bilar.
jobbar man med alla bilmärken kan man inte kunna allt om allt.

---------------------------------
sen så tvivlar jag inte på att just "din" bil är servad efter ett volvo protokoll. (dock så kanse den inte är servadefter jusr den bilens protokoll, för just detta miltal)
det låga priset du gav, räcker ju knat till reservdelarna, sen ska väll meken ha betalt också!
av S.t.r.a.n.D
CarMan skrev:det jag menade är att det är vanligt att verkstan runt hörnet inte könner till alla saker som ska göras på alla exiserande bilar.
jobbar man med alla bilmärken kan man inte kunna allt om allt.

---------------------------------
sen så tvivlar jag inte på att just "din" bil är servad efter ett volvo protokoll. (dock så kanse den inte är servadefter jusr den bilens protokoll, för just detta miltal)
det låga priset du gav, räcker ju knat till reservdelarna, sen ska väll meken ha betalt också!
Jaja, tro vad du vill. Och jag ska kolla upp priset som jag sa tidigare, som jag skrev kanske kommer ihåg fel, men 8000:- var det absolut inte.
Användarvisningsbild
av CarMan
bilen du pratar om, har den turbo? det skiljer nämligen mycke i pris !!!
Användarvisningsbild
av jojjeblom
CarMan skrev:bilen du pratar om, har den turbo? det skiljer nämligen mycke i pris !!!
s60 2,5t 2005 finns nog en snurra där :) .
av S.t.r.a.n.D
Jaa, i den finns det ju garanterat det.

Du verkar ju ha koll på detta, då borde du veta att det är 2,4T motorn i en V70N AWD från 2001. Sugisarna finns inte med AWD.

Men nu ska vi väl sluta förstöra tråden. Skickar dig ett PM när jag tagit reda på hur mycket fel jag hade. Om du var intresserad av det.
av Waqqey
Gjorde nyligen 16000-mila service på min V70 2.5t -04 på Bilia, den skulle kostat strax över 9000:- då jag har IAQS m.m. men jag fick till slut betala ca 7400:- då det var det jag fått som prisuppgift när jag ringde och beställde servicen (ordermottagaren hade knappat in fel i datorn).
Då byttes kamrem med spännare etc samt bränslefilter och lite annat smått o gott...
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Waqqey skrev:Gjorde nyligen 16000-mila service på min V70 2.5t -04 på Bilia, den skulle kostat strax över 9000:- då jag har IAQS m.m. men jag fick till slut betala ca 7400:- då det var det jag fått som prisuppgift när jag ringde och beställde servicen (ordermottagaren hade knappat in fel i datorn).
Då byttes kamrem med spännare etc samt bränslefilter och lite annat smått o gott...
Som hittat :-)

Jag undrar när lågprisbilarna börjar göra sitt intåg i Sverige? Alltså de utomeuropiskt tillverkade lågprisbilar som pressat ner varenda detalj i produktionsledet till förmån för oss fattiga och mindre bemedlade.

Dröjer nog inte länge till...den nalkande och världsomfattande lågkonjunkturen är ett bra utgångsläge för att snabbt ta nya marknadsdelar...

Ska man ha en ny bil idag, av lite större modell och med bra motor från någon av de ledande tillverkarna så bör man nog i alla fall inte tjäna under SEK 35.000 kr i månaden. Undrar ibland hur tusan vanliga svenssonfamiljer klarar av att ha sina bilar, hus och annat...med snittlöner på ca 25.000 kr per person...? I sanning en bubbla på väg att brista :-)
Användarvisningsbild
av greeeken
Själv gjorde jag 16000 servicen för 2980 kr inklusive material.
Visseligen känner jag mecken.Volvos protokoll följdes till punkt
Så jag är nöjd.
Vem säger att mecken runt hörnet inte gör allt som volvo eller bmw eller audi gör?

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]