Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Kolla kabelmattornas anslutningar till elcentralen, till belysningen bak och specielt jordpunkterna, dåligk ontakt skulle det kunna tyda på, specielt om vänster belysning bak ser ut som ett flipperspel. rengör om tveksamt.
av HenBro
III skrev:Kolla kabelmattornas anslutningar till elcentralen, till belysningen bak och specielt jordpunkterna, dåligk ontakt skulle det kunna tyda på, specielt om vänster belysning bak ser ut som ett flipperspel. rengör om tveksamt.
Var sitter jordpunkterna för dessa prylar?
av HenBro
#27 skrev:De är relät till bakrutetorkaren.
Är ni säkra att det är reläet till baktorkaren? Var inne på Volvo idag och ville ha ett nytt. När meken knappade in artikelnummret på det reläet som satt i fick han fram att det var dimljusrelä till V70 00-02?!?!? Någon som vet vilket relä som skall sitta där gärna artikelnummer??

/H
Användarvisningsbild
av CarMan
vad relät kör kan jag bara svara på om jag får kolla i kopplings schema.
dock vet jag att de svarta reläna du har bredvid är "uneversal" & klarar av att andvändas till alla reläplaseringar. sen finns det billigare relän, typ det med gult sträck so inte kan sitta mer än på vissa ställen.

jag är inte riktigt med på vad som EXAKT händer o NÄR det händer.

relät kan ju ticka fast det är helt (det kan ju vara styrningen till relät som gör att det tickar.)

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]