Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skall krypa till korset :)
Dock så var ej STC standard på VOLVO S60 2001 "TILLVERKADE MELLAN VECKA 20 2000 OCH VECKA 9 2001", se:http://www.volvocars.com/se/aAll-Cars-M ... gS60-1.pdf men infördes i standardutrustningen "VOLVO S60 2001 TILLVERKADE MELLAN VECKA 10 2001 OCH VECKA 34 2001".
Dock har STC alltid ingått som standardutrustningen till Volvo S60 T5.
Zalt skrev:Jag skall krypa till korset :)
Dock så var ej STC standard på VOLVO S60 2001 "TILLVERKADE MELLAN VECKA 20 2000 OCH VECKA 9 2001", se:http://www.volvocars.com/se/aAll-Cars-M ... gS60-1.pdf men infördes i standardutrustningen "VOLVO S60 2001 TILLVERKADE MELLAN VECKA 10 2001 OCH VECKA 34 2001".
Dock har STC alltid ingått som standardutrustningen till Volvo S60 T5.
Jag antog att han hade den senare eftersom han skrev businesspaket. Paketen hette inte så på de första, även om innehåller var desamma.
Jag vill bara säga ...ETT STORT TACK till alla som nu svarat mig. Bilen kollades med alla råd av er samt att jag lusläst forumet.
Bilen har precis slagit över till 11.000mil o den var verkligen pedantkött. Jag har nog aldrig sett en bil så jäkla välvårdad. sevice på volvo varje år med oljebyte o allt som stog skrivet. All elekronik fungerade ..ja till o med låsen lampor o diverse småskit.. buisness modell med allt var det innebär. Det påstogs att lammelerna var dåliga men jag gasade o växlade ner o den svarade så bra...finns det annat sätt att kolla lamellerna? Bilen togs ner på priset med 9.000 för lamellbyte.Bilen är guldmetallic o inte ett stenskott på huven skärmar etc...otroligt med tanke på att den är så låg. Omlackad -icke eftersom jag själv lackerar. Jag vill bara gratulera mig själv...jag tror det var ett kanonköp

Tack alla därute!
mercury-50 skrev:Jag vill bara säga ...ETT STORT TACK till alla som nu svarat mig. Bilen kollades med alla råd av er samt att jag lusläst forumet.
Bilen har precis slagit över till 11.000mil o den var verkligen pedantkött. Jag har nog aldrig sett en bil så jäkla välvårdad. sevice på volvo varje år med oljebyte o allt som stog skrivet. All elekronik fungerade ..ja till o med låsen lampor o diverse småskit.. buisness modell med allt var det innebär. Det påstogs att lammelerna var dåliga men jag gasade o växlade ner o den svarade så bra...finns det annat sätt att kolla lamellerna? Bilen togs ner på priset med 9.000 för lamellbyte.Bilen är guldmetallic o inte ett stenskott på huven skärmar etc...otroligt med tanke på att den är så låg. Omlackad -icke eftersom jag själv lackerar. Jag vill bara gratulera mig själv...jag tror det var ett kanonköp

Tack alla därute!
hehe..ja kul att Du blev nöjd och att allt känns bra! Det beror ju ofta lite på också vad man har för förväntningar :-) Om Du vill köpa någon mer en dag så får Du höra av Dig till mig, tycker Du låter som den optimala köparen "service varje år och ja till och med lås och lampor fungerar". Det är vad jag kallar rätt inställning :-) Skulle dock va kul att höra priset också... :-)

Själv är man ju tyvärr ibland lite för kräsen när det gäller detaljer och sådant.
He..he ....jag vågar väl inte kanske säga det...men 3 uppsättningar däck med fälg alltså volvos 17 tummare samt volvos 15 tummare Nya vinterdäck i fjol. Dock så kör jag nu med 15 tums däcken o dom är nya som dessutom är till salu. 17 tummarna låg o damma? i garaget,,,,däcken var för dyra så jag köpte dessa som mu är på sa han.
Bilen är nyskattad sedan en vecka osså ......ja priset ja under 60" blev det....såg en liknabde som hade gått 6.000 mil en -02 Volvo begärde 125" för den med repor stenskott tjaskiga fälgar rökt i bilen "beännmärken" o sedan den typiska polering för att sälja, Var nere o såg den veckan innan jag köpte min.
Skulle vilja lägga ut bild på den samt på fälgarna som jag skall sälja. Hur gör man?

Tack för era svar!
Okey ..tack så mycket bilder kommer under dagen på bilen/ fälgarna.

Kan man byta växelspaksknopp...sitter som faaa. skall man dra upp eller vrida för att lossa? Orginalet är fult o jag vill ha en i en annan stil med dörrpanelerna "trä". Riktigt roligt att sitta i bilen o läsa manualen o kolla vad som finns . Har nu maskinpolerat bilen sedan lagt på "Hagmans sealer" Stereon är en 603 o har förvånansvärt bra ljud för att vara fabriksgrejor.

Mvh Stephan

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]