Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
Sitter pl400 hur många år som helst? Och en till fråga hur gör man om man vill ta bort vingen en dag? helt omöjligt?
Användarvisningsbild
av CarMan
kan ju vara bra att andvända ett lim / tape som vingen tål.

måste din vinge ha ett mjukt eller hårt lim? vilka limer färset på just din vinge?
Användarvisningsbild
av greeeken
Den killen verkar vakna på fel sida så fort man inte köper nått från VOLVO.
Användarvisningsbild
av greeeken
Vart köpte du din vinge?
av Tach
Jag tror ju inte att carman menade så, utan det bästa brukar väl vara att fråga vad återförsäljaren rekommenderar för fäst anordning osv ....
Användarvisningsbild
av CarMan
Tach skrev:Jag tror ju inte att carman menade så, utan det bästa brukar väl vara att fråga vad återförsäljaren rekommenderar för fäst anordning osv ....
ska man vara seriös så tar man mycke riktigt reda på vad dom är bäst för produkten.
PL400 skulle jag presonligen aldrig kleta på min bil.
av JimmyK
CarMan skrev:
Tach skrev:Jag tror ju inte att carman menade så, utan det bästa brukar väl vara att fråga vad återförsäljaren rekommenderar för fäst anordning osv ....
ska man vara seriös så tar man mycke riktigt reda på vad dom är bäst för produkten.
PL400 skulle jag presonligen aldrig kleta på min bil.
Jag monterade Volvo orginalvinge på min förra V70N med PL400. satt hur bra som helst och förstörde ej heller bilen. Kan intyga att det kommer att sitta som berget, vilket jag fick erfara när jag skulle ta bort vingen efter att bilen blev total kvaddad i en krock.
Användarvisningsbild
av Loner
JimmyK skrev: Jag monterade Volvo orginalvinge på min förra V70N med PL400. satt hur bra som helst och förstörde ej heller bilen. Kan intyga att det kommer att sitta som berget, vilket jag fick erfara när jag skulle ta bort vingen efter att bilen blev total kvaddad i en krock.
Varför montera med PL400 när det var en originalvinge? DÅ följer det ju med både skruv & tejp.
Och du säger att PL400 inte förstörde bilen? Vingen satt som berg säger du ju själv, risken med PL400 är väl just att vingen aldrig mer kommer att gå att plocka bort utan att skada vingen...

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
orginal tapen fins att köpa som reservdel, så man kan ta bort vingen för lakering om det skulle behövas, eller flytta till nya bilen om man krockar.

om man tapar med orginal tapen så kan inga delar skava imot, eller skapa spänningar, då tapen är av skumtyp (den är tjock)

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]