- tor 21 aug 2008, 14:50
Fred skrev:Ok... så, man måste med andra ord stoppa i ett nytt italienskt skit spjäll.... Någon som vet vad ett sådant kostar? om det nu skulle vara så att man inte får ut ett på Goodwill...har ju en 03á så det är väl dödfött från början....V70BiFuel03 skrev:Jaha..... "alla Bi-Fuel".....Tyvärr passar inte Bosch-spjällen i bilar som har skräpspjällen...åtminstone inte enligt dem som uttalat sig här på forumet. Vi måste tyvärr leva med att våra bilar är begåvade med en konstruktion som inte klarar mer än 15000 mil. Fast eftersom Volvo är väl medvetna om detta så ska man inte ge upp så lätt. Som jag skrivit tidigare får man tjata, gnälla och leva om så kanske man får igenom ett byte på "goodwill".
Då verkar det som att det är detta som spökar för mig nu..... :-(O) :-(O) :evil:
Händer när jag startar bilen (just att tomgången är knepig..svag på något sätt...som att den inte får kraft eller något) men, försvinner så fort man kört iväg & återkommer inte om jag måste stanna vid ett rödljus eller bilkö osv....
Jävla skit delar..... Vad kostar ett sådant här Bosch spjäll som ska vara av bra kvalitet? & passar det utan vidare i en 03á ?
Börjar bli riktigt trött på kvaliteten (eller brist på sådan) på Volvo "orginal" delar.... Börjar nästan misstänka att de köpt upp rest lager från någon jävla DDR Lada fabrik...... :-(O)
Volvo valde att lita på en italiensk tillverkare, Magnetti Marelli, för spjällen vilket de har fått äta upp i efterhand. När problemen uppdagades så bytte Volvo leverantör till Bosch och problemen försvann.
Mvh
/Fred
V70n Bi-Fuel -03 Automat