Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
henka35 skrev:Hej

En annan viktig sak är att komma ihåg att många verkstäder inte alltid gör det som står i protokollet. Be att de sparar de gamla filtrerna eller märk dem. Så att du kan kolla att det är bytt.
Vet ett exempel där det är uttalat från ledningen att på "hyrbilar" kollar vi bara att det finns olja. Sedan ska boken stämplas!

/Henrik
dom ditaljer som ska bytas på de olikaservisarna är den enkladelen av jobbet, den klarar alla verkstäder av. det svåra är att veta bilmodellens brister & hur man kolla dom, så att ägaren kan köra helt utan problem till nästa service. /här slår ingen märkesverkstan)

det där att delar inte byts, är inte det en skröna?
jag vet folk som bara för att jävlas märker dom nya delarne likadant som dom gammla om dom ser en märkning.

Man kan helt klart se här att du MÅSTE jobba i nån volvo verkstad.
Att märkesverksäder kan bilarna bäst kan stämma, men det gäller inte Volvo.
Bilia i haga norra måste ha en av världens mest inkompenteta mekaniker.
Att veta bilmodellens olika brister kan en bra verkstad oxå veta, Speciellt om de har tillgång till Vadis.
Om det stämmer nu som du säger att du har gjort 10 000 ,oös servicen vid redan 4500 mil måste du ha blivit brejält blåst.
Visst bilen vet när den ska in på service, den rknar ut hur långt du kört, hur hårt du kört, hur många timmar motorn har gått m.m mera men i ditt fall skiljer det ganska mkt.
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:
henka35 skrev:Hej

En annan viktig sak är att komma ihåg att många verkstäder inte alltid gör det som står i protokollet. Be att de sparar de gamla filtrerna eller märk dem. Så att du kan kolla att det är bytt.
Vet ett exempel där det är uttalat från ledningen att på "hyrbilar" kollar vi bara att det finns olja. Sedan ska boken stämplas!

/Henrik
dom ditaljer som ska bytas på de olikaservisarna är den enkladelen av jobbet, den klarar alla verkstäder av. det svåra är att veta bilmodellens brister & hur man kolla dom, så att ägaren kan köra helt utan problem till nästa service. /här slår ingen märkesverkstan)

det där att delar inte byts, är inte det en skröna?
jag vet folk som bara för att jävlas märker dom nya delarne likadant som dom gammla om dom ser en märkning.

Man kan helt klart se här att du MÅSTE jobba i nån volvo verkstad.
Att märkesverksäder kan bilarna bäst kan stämma, men det gäller inte Volvo.
Bilia i haga norra måste ha en av världens mest inkompenteta mekaniker.
Att veta bilmodellens olika brister kan en bra verkstad oxå veta, Speciellt om de har tillgång till Vadis.
Om det stämmer nu som du säger att du har gjort 10 000 ,oös servicen vid redan 4500 mil måste du ha blivit brejält blåst.
Visst bilen vet när den ska in på service, den rknar ut hur långt du kört, hur hårt du kört, hur många timmar motorn har gått m.m mera men i ditt fall skiljer det ganska mkt.
det jag menar med at märkesverkstan kan bilen är inte att dom har tillgång till vadis.
ett mycket bra exempel är att man som van volvomekaniker vet exakt var man ska kolla på handbroms wirwn på en fyrhjulsfdriven v70 (gammla) för att se om den är skadad, viket den ofta är.
detta missas av inge volvo verkstäder i 99% av fallen.

att följa ett service protokpll är lätt, men att vergligen kolla grejorna på rätt sätt är svårt.

jag tycker inte att jag själv gör en bra service när jag servar en audi tillexempel.

varför skulle jag blivit blåst när jag servade min bil? du vet väll inte årsmodellen på den?
Användarvisningsbild
av CarMan
när du servar på allbils verkstan. hur många år kan din bil vara då o dom byter kräng hämmar stag gratis? hur gammal kan den vara när du bara behöver betale 50%
om du klagar på att du får mycke grus som fasnar i bakfälgarna på innsidan, som skapar obalance. Vad gör allbilsverkstan år saken & vad kostar det, har dom nån åldres begrännsing för åtgärden?

:???: ....
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:när du servar på allbils verkstan. hur många år kan din bil vara då o dom byter kräng hämmar stag gratis? hur gammal kan den vara när du bara behöver betale 50%
om du klagar på att du får mycke grus som fasnar i bakfälgarna på innsidan, som skapar obalance. Vad gör allbilsverkstan år saken & vad kostar det, har dom nån åldres begrännsing för åtgärden?

O vad gör Volvo åt det? inget alls.
Om dom nu är så otroligt duktiga så hur in i h....e kan det komma sig att de inte vet vad som behöver bytas när man säger till den att ratten vibrerar när man bromsar?Hur svårt kan det vara att bara GISSA sig fram til lvad det kan vara.
Detta är bara ett exempel av många på hur en så kallad märkesverkstad som Bilia i haga norra inte klarar av.
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:när du servar på allbils verkstan. hur många år kan din bil vara då o dom byter kräng hämmar stag gratis? hur gammal kan den vara när du bara behöver betale 50%

O vad gör Volvo åt det? inget alls.
Om dom nu är så otroligt duktiga så hur in i h....e kan det komma sig att de inte vet vad som behöver bytas när man säger till den att ratten vibrerar när man bromsar?Hur svårt kan det vara att bara GISSA sig fram til lvad det kan vara.
Detta är bara ett exempel av många på hur en så kallad märkesverkstad som Bilia i haga norra inte klarar av.
har du problem med en specefik verksta så ta det med domm, dra inte alla över samma kant.
det är rent omöjligt att kunna alt om alla bilar, därför kan merkesverkstan mer om just din bil.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo du jag drar alla volvo verkstäder över samma kamm.
Har även varit på din oxå
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Jo du jag drar alla volvo verkstäder över samma kamm.
& där så försavnn förtroendet för dina innlägg, eftersom du ljuger nu så vet vi ju inte om du ljuger i alla andra innlägg.
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
& där så försavnn förtroendet för dina innlägg, eftersom du ljuger nu så vet vi ju inte om du ljuger i alla andra innlägg.
Jasså det tycker du att jag gör?
Så du tycker att du kan mkt om volvobilar?
Det får stå för dig.
JAg har haft massor av s60 bilar som jag "servat" på ett antal olika verkstäder runtom i sthlm.
Men det är stopp för det nu.
Det har var sällan man fått det man betalat för.
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:
Jasså det tycker du att jag gör?
Så du tycker att du kan mkt om volvobilar?
Det får stå för dig.
JAg har haft massor av s60 bilar som jag "servat" på ett antal olika verkstäder runtom i sthlm.
Men det är stopp för det nu.
Det har var sällan man fått det man betalat för.
man jag bor ju inte i närhetan av Stockolm, vad har du fått det ifrån
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: det där att delar inte byts, är inte det en skröna?
Nä det är absolut ingen skröna, här fuskas eller "glöms" det en hel del.

Det gäller att kolla upp bilen efter varje gång man haft den på verkstad, har dom gjort det dom skulle och om bilen fått sig nån skada.

Peppar peppar har dom nog inte försökt lyra mig mer än på 1 liter spolarvätska och att dom glömmer att släcka servicelampan.
Men jag har fått 2 dörrar omlackerade (2 olika bilar) och en del inredningsdetaljer bytta pga skador som uppstått vid service.

/L

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]