Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hejsan!

Åk in till någon som jobbar med försäljning och montering av biltelefoner.

Jag har fått ett pris för montering av handsfree med svanhalsmikrofon, högtalare inkl dämpning av stereo för befintlig telefon på ca 2-3.000 kronor ink moms.

Ett annat alternativ kanske kan vara exempelvis Nokia 810. Telefon för fast montering inkl display, ca 4-5.000 + moms + montering. Inga rattknappar med ngt billigare i alla fall.

//
Micke
av Fronten
Mikael_0223 skrev:Hejsan!

Åk in till någon som jobbar med försäljning och montering av biltelefoner.

Jag har fått ett pris för montering av handsfree med svanhalsmikrofon, högtalare inkl dämpning av stereo för befintlig telefon på ca 2-3.000 kronor ink moms.

//
Micke
Hmm detta är ju ett alternativ. Hur kopplas telefonen till bilhandsfree:n då? Bluetooth eller kabel?
av CANBus
klart den passar! det är bara frågan om hur mycket man e beredd att lägga ut.
T5R det är bara monters skiten, funkar det inte så sälj skiten till mormor
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Årsmodell 04 har nytt cansystem så du måste ha en telefonmodul som är från 04 annars fungerar inte grejerna när du lägger in mjukvaran. Micken och antennen, luren kvittar men inte själva knappsatsen.

http://www.blocket.se/vi/17183471.htm?ca=6_s

Denna är nog mer lämplig, men det beror lite på tillverkningsvecka också, be han skicka en bild på den vita lappen som sitter på någon sida så ska du nog kunna få en knappsats:D skicka pm om du vill veta mer om att eftermontera telefon så ska jag hjälpa dig så gott det går!
av S60AWD2.5T
En enkel tumregel för den som vill lyssna är att CAN-bussen ändrades till MYo4 då även PHM o AUM jobbar men CAN-bus måste de vara av rätt modell.
Och då är det så enkelt att de gråa är tom MY03 och de svarta 04. 05 kom det ju en nyare layout så de kan vi glömma.
Så enkelt att det råkar vara två färger på de olika modellerna. Så koppla nu av lite och inse att ett köpa av en grå PHM (telefon) inte är ett klokt köp om T5R ska ha den i en 04a.

Så ett gott åd till T5R köpe en PHM från rätt år och gärna en med rätt strukturvecka också.

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]