Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av f_palsson
Defas CAN-larm för V70 kostar ca 2800. Det lyssnar på de meddelande som sickas på CAN-bussen, vilket innebär att man använder samma fjärr som vanligt, den kollar dörrar osv utan extra installationer. Smidigt.

Dock fortfarande intresserad av att se om man kan få in ett original larm för en vettig peng. Vet någon var man kan få reda på vilka delar man behöver jaga fram. Kommer Volvo ladda programvaran efteråt om man ber dem om det?
Användarvisningsbild
av Ramon
Japp, jag vet vart man kan få reda på det. Ring eller gå in till Bilia, i deras tillbehörspärm står det exakt vad en komplett larmsats innehåller och således vilka delar du behöver. Så det är bara att fråga så säger de till dig vad som ingår. Angående programvaran så tror jag definitivt att de kommer ladda programvaran åt dig efteråt, ifall jag inte minns fel så kostar det en liten slant, ifall du inte råkar på någon tjurskallig typ, men i de flesta fall skall det gå fint.

Lycka till :wink:
Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]