Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo x c
Hej på er allla :D
Nu har jag kollat bilen och det var laddnngsreläet ( 700:-) billigt :D som var pajj.. Får lov att säga att det ej var det lättaste att få ur generatorn. trångt som fan. Men nu funkar laddningen iallafall. Får lov att tacka alla snälla männisskor här på forumet som hjälper till när man har problem med bilen :) ha nu en trevlig sommar på er alla
volvo x c skrev:Hej alla kära Volvo ägare :D
Har ett problem med bilen ( xc-70-01 ) och det är att batteriet laddas ur efter ett par dagar. Har bytt batteri och problemet kvarstår. får upp en del felkoder när batteriet är urladdat. läste en tidigare tråd och såg då att det kunde hända att det hade kommit vatten eller fukt i databoxen ( cem ) Vet nån vänlig själ vart boxen sitter i bilen, eller hur kollar man om generatorn funkar som den ska?

tack på förhand och trevlig sommar på er alla och kör försiktigt
Varför inte lämna in bilen så dem får felsöka vad felet verkligen är, kan ju vara vad som helst
varför byta massa saker som kanske inte är trasiga??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
volvo x c skrev:Hej på er allla :D
Nu har jag kollat bilen och det var laddnngsreläet ( 700:-) billigt :D som var pajj.. Får lov att säga att det ej var det lättaste att få ur generatorn. trångt som fan. Men nu funkar laddningen iallafall. Får lov att tacka alla snälla männisskor här på forumet som hjälper till när man har problem med bilen :) ha nu en trevlig sommar på er alla
700? :-O) Jag hade för mig att det kostade 60-200kr.... ??:-/ men men..

/Kalle

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.