Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Plasten på faceliftlyktorna är tåligare än man tror. Det krävs väldigt mycket för att det ska bli hål (alltså en grop in i plasten) eller spricka. Plasten kan dock bli lite "blästrad" av alla små stenskott, men det går att polera så att dom blir som nya.

Jag köpte xenon -05 som hade rullat mellan 14000-15000 mil. Väldigt slitna i plasten. Våtslipade (för att jag har dåligt tålamod) och sedan polerade. De blev som nya! Garanterat. Så att det är dumt att de bytte från glas till plastglas håller jag INTE med om.
Lite off topic kanske...

På min V40 -04 hade jag original xenon med klarglaslampor gjorde av glas. På efterföljande bil, V50 -07 var det plast iom det är högtrycksspolning istället för strålkastartorkarna.
Siqqe skrev:Plasten på faceliftlyktorna är tåligare än man tror. Det krävs väldigt mycket för att det ska bli hål (alltså en grop in i plasten) eller spricka. Plasten kan dock bli lite "blästrad" av alla små stenskott, men det går att polera så att dom blir som nya.

Jag köpte xenon -05 som hade rullat mellan 14000-15000 mil. Väldigt slitna i plasten. Våtslipade (för att jag har dåligt tålamod) och sedan polerade. De blev som nya! Garanterat. Så att det är dumt att de bytte från glas till plastglas håller jag INTE med om.
Siqqe,

Vad använde du för medel för poleringen? Mina klarglasisar har lite, väldigt ytliga, repor som jag är övertygad om att jag inte behöver våtslipa så jag kan gå på med polering direkt.

Mvh
/Fred

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]