Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Skrattar. Det ska vara ÄKTA material?
Precis som trälisterna eller?
För dom är ju verkligen TRÄ?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Snyggt gjort... Men det ser lite plastigt ut. Skulle nog inte göra så mycket. Lagom är bäst.

Jag har själv alu detaljer. Nya alu inläggen i ventilationen (Från 07:a tror jag). Bara "justerknoppen" + R ratt med aluinlägg + alu låspinnar och orginal dörrsidor alu dekor ihop med mörkt skinn i hela bilen.
Och nu monterar jag nya mittkonsollet med alu jalusi. Mer än så blir nog overkill.
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Nu är den här bilden jag satte upp här inte från min bil, utan taget från sidan jag hänvisade till. Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag nog att detta alternativet blir lite i det mesta laget, men det finns andra alternativ på denna sidan som jag skarpt överväger, som över fläktventiler och runt instrument panelen.

Som denna fast med aluminium:
Bild

Så följer man temat i samma höjd ;)
av T5R
Oj de va snyggt faktiskt, påminner lite om min gamla volvo 142 som jag köpe 1974.
Var köper jag dessa?
av caradioa
Hur är det med tredje parts sarger/lister? Finns såna tillverkade? Skulle vilja se aluminumpaneler som är borstade och inte med perforerat mönster
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Så här såg det ut i min s60.

Bild

Bild

Bild

Tyvärr så tycker även jag det är för plastigt så nu är de borta igen, tänk efter en extra gång för dessa paket är svindyra.

För att montera 05- konsolen runt stereon så lär man fräsa bort delar av de befintligapanelerna, HU,ECC ex. Men man kan ju alltid köra budgetvarianten och bara slipa bort fästena och köra med dubbelhäftande tejp, så här ser 05- tunnelkonsol utan ram.

Bild

Bild
av T-Röd
Synn att inte själva texten finns med eller finns löst. Då hade det nog blivigt snyggt

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]