Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja har nu varit med den på volvo/bilbolaget för att sätta fast det nya fästet men enligt dom nu då så sitter det ett nytt där redan.
Nu menar dom inte att det sitter ett nytt som nån borrat fast i motorramen utan att fästet som sitter där är inte av orginaltypen utan ser ut som det som beställdes via TIE men sitter på den vanliga platsen där fästet brukar sitta.
Jag påpeka att här säger ni att man är tvungen att borra fast det i motorramen men det tyckte dom var konstigt och svårt och ville inte prova det. Erbjöd sig göra en större felsökning bara men det kostar en massa så jag undrar vidare hos er här nu om det finns nån tydligare beskrivning av åtgärden på det här felet.
Hade ni samma missljud som jag på bara 2000varv och försvann det helt med att man borra fast ett nytt fäste i motorramen?
Uppskattar verkligen all hjälp av er här.. vill inte lägga en massa pengar på felsökning av nått dom inte verkar hitta på bilbolaget. För då man hör dom börjar prata om AC så backar jag för dom kommer garanterat att byta en massa annat annars utan att få bort ljudet.

mvh
Mattias.
Underbart detta forum... :-)-)

Har exakt samma problem med min s60 140hk -01, som precis passerat 13'. Lämnade in bilen på Bilia i göteborg med ett annat fel och bad dem titta på "resonansljudet" samtidigt. Fick svaret att ljudet beror på en avgasstrumpa som sitter på katalysatorn. Tydligen sitter strumpan pressad på kat'en, varför även kat'en måste bytas. Jag ville inte ens fråga vad detta kalas skulle kosta utan helt enkelt att jag inte skulle lyssna på detta ljud i fortsättningen.

Har efter detta lyssnat runt lite och fått höra att detta är rätt vanligt problem och att man kan svetsa strumpan....någon annan hört detta?

Intressant detta med TIE och det fästet...man kanske skulle kosta på sig ett ytterliggare besök på Bilia... Vet någon vad fästet heter? Artikelnummer?
Dimljus Volvo v60 2020

Tänkte höra fick en uppdatering på[…]

Motorfästen XC60 -17

Har verkligen det övre spruckit, det är […]

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]