Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Soe69
Har monterat stötfångare bak från 07, klarglas baklampor,mittkonsolen 06,ringar från en 05 (hastighetsmätare) handbromsspak från 06 lister dörrpanel men kan inte bifoga bilder. Själv har en V70 T5 01 Vill tacka Thomas och Sigge som hjälpte mig med information . kolla bild på stötfångaren och rails

http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1058

OCH RAILS
http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1059
Användarvisningsbild
av Honke
Lånar denna gamla tråd lite, om när du bytade till -07 bakspoiler.

Vad bytade du mer än konsolerna och själva plasten? Behövde du byta balken oxå??? Ska själv göra denna övning så fort jag får tag på en facelift front oxå så jag behöver så mycket info jag kan få...
av Fred
Thomas J skrev:Jag har bytt givaren på förarsidan vet inte om det är hö/vä. Beror ju om man sitter i eller står framför bilen.
Mvh Thomas
Nja, så är det ju inte riktigt...förarsidan är alltid vänster sida, man talar ju om bilens höger respektive vänster! :D Fast det är ett "honest mistake"...det har hänt fler än en gång att kirurger amputerat friska lemmar för att de kapat av "sitt vänster" (eller höger)! :shock: Därför infördes att patientens sjuka lem markerades med spritpenna redan innan denne rullades in i operationssalen! :lol:

Oj, det här blev verkligen OT...men jag tycker alltid det är så kul när denna fråga kommer upp!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Soe69
Honke skrev:Lånar denna gamla tråd lite, om när du bytade till -07 bakspoiler.

Vad bytade du mer än konsolerna och själva plasten? Behövde du byta balken oxå??? Ska själv göra denna övning så fort jag får tag på en facelift front oxå så jag behöver så mycket info jag kan få...
Hej
Du måste byta plast konsollerna på båda sidor

Bild

och bakstycket (som är bultat fast med 4 bultar som man kommer åt vid reservhjulsbaljan).

klart

Bild
Användarvisningsbild
av Honke
Soe69 skrev:
Honke skrev:Lånar denna gamla tråd lite, om när du bytade till -07 bakspoiler.

Hej
Du måste byta plast konsollerna på båda sidor

Bild

och bakstycket (som är bultat fast med 4 bultar som man kommer åt vid reservhjulsbaljan).

klart

Bild
Okej, då får jag leta reda på bakstycket oxå någonstans... Tack för hjälpen!!!
Användarvisningsbild
av camaro69
Fred skrev: ...det har hänt fler än en gång att kirurger amputerat friska lemmar för att de kapat av "sitt vänster" (eller höger)! :shock: Därför infördes att patientens sjuka lem markerades med spritpenna redan innan denne rullades in i operationssalen! :lol:

Oj, det här blev verkligen OT...men jag tycker alltid det är så kul när denna fråga kommer upp!

Mvh
/Fred
Alla grabbar jag känner har lemmen dinglande, och luftas oftast via gylfen. :wink:

Oj, det här blev verkligen OT...men jag tycker alltid det är så kul när vissa typer av frågor kommer upp! :wink:

Sorry Fred, om jag retas lite.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]