Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Anders Andersson skrev:om man inte byter sätena, blir klonkandet värre och är det farligt för bilen.
Det tror jag inte.

Om du inte vill byta hela sätena så kan du köpa bara gummit att sätta fast ovanför fjädern (Billigare), men jag kommer inte ihåg vad det heter nu de där "gummitallrikarna".. :-DD

/Kalle
av Anders Andersson
Nja det har varit en längre tid, men dock väldigt oregelbundet. Men jag tror det kommer oftare när det har regnat när man kör bilen och ställer ner den och kör igen när det torkat upp.
Jävligt märkligt och att det blev vid gaspådrag igår det har aldrig hänt förr
Användarvisningsbild
av fajlajp
Menar om det var akut, vilket det inte verkar vara. Har en polare som har en v70r med samma problem, haft det i 4 år, tydligen, utan att någon har kunnat säga vad det är. Lite märkligt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Lyft o sänkt bilen igen.
Kan vara så att fjädrarna inte sitter som dom ska.
Har hänt mig ett par ggr me samma symptom som du beskrivit.
Ett snabbt o billigt sätt att kolla.
Användarvisningsbild
av fajlajp
Frågan är ju om folk lyfter i lyftfästena eller inte.
Jag lyfte i fästena och bilen blev sne som bilen de byter däck på i Hot Shots 2.
Men efter att ha kört lite så satte den sig. Men ljudet är kvar på låga hastigheter.
av Anders Andersson
behövs en domkraft så man kan lyfta bägge hjulen samtidigt.
Kanske en dum fråga men frågar man får man inget veta :roll:
av Billy
Angående klonkljud, skrammel, knirr & knarr och andra oljud i allmänhet är ju detta ganska signifikativt för S60/V70. Är det inte inredningen som knarrar är det något stabilisatorstag, krängningshämnare, stötdämpare, hjullager eller dörrlist som ger oljud ifrån sig. Tråkigt men alltid är det något som ger ifrån sig oväsen.
Dimljus Volvo v60 2020

Tänkte höra fick en uppdatering på[…]

Motorfästen XC60 -17

Har verkligen det övre spruckit, det är […]

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]