Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker att Biltemas skivor är helt OK, och för pengarna så är dom riktigt prisvärda.. Däremot så är jag mer skeptisk till hålborrade skivor i allmänhet, och då kanske ännu mer till Biltemas varianter av dessa. För till borrade skivor räcker det inte med OK, dom skall vara jäävligt bra i materialkvalitet om det skall hålla.

Belägg har jag köpt på Biltema en gång, och kommer troligen inte att göra om det, metalldelarna såg ut som dom var tillverkade med vinkelslip och stämjärn..

/Thomas
Hej,

Jag har monterat biltemas skivor på alla bilar haft de senaste 20åren. Inga dåliga erfarenheter ännu. Däremot är jag skeptisk till skivbromsbromsbeläggen och köper dessa på Volvo. Biltemas har dels tenderat att släppa limningen och de passade dåligt i Girling-oken på 140 / 240man var tvunen att fila av några tiondelar på höjden för att få dem att löpa fritt. Trots detta rular min V70 med Biltemas handbromsbackar, mest som en protest mot den usla kvalitet som originalet håller. (tre av fyra band var lösa när jag bytte förra våren)
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]