Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Nu är vingen äntligen lackad och klar. Nu återstår bara monteringen.
av RISTO
Jag har en sådan vinge på min v70n.Jag vet inte om de har gjort om vingen?Men på min bil var jag tvungen att korta torkaren för annars slår den i vingen i övre läget.KOLLA..Jag monterade min med skruven som följde med.
Mvh/Risto
av kungen72
RISTO skrev:Jag har en sådan vinge på min v70n.Jag vet inte om de har gjort om vingen?Men på min bil var jag tvungen att korta torkaren för annars slår den i vingen i övre läget.KOLLA..Jag monterade min med skruven som följde med.
Mvh/Risto
Köpte denna vinge fast från SC styling och på den finns urspårning så man inte behöver modifiera torkaren, men det är millimeter precition så det gäller att vingen sitter exakt rätt.
Denna blev grymt bra på bilen :)

https://www.scstyling.com/ShowProduct.aspx?prodID=4403
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
RISTO skrev:Jag har en sådan vinge på min v70n.Jag vet inte om de har gjort om vingen?Men på min bil var jag tvungen att korta torkaren för annars slår den i vingen i övre läget.KOLLA..Jag monterade min med skruven som följde med.
Mvh/Risto
Kollade på vingen, det är en ganska stor "urgröpning" på undersidan av vingen där torkaren passerar. Borde ju vara för att den ska kunna gå fritt.

Hur gjorde du för att korta torkaren? Är det svårt? Om jag nu behöver göra det
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Nu är den på plats. Blev kanon bra :D

Torkaren tog i lite,lite, lite grann. Men det räckte att slipa ner toppen på bladet några milimeter.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Här är en bild på det färdiga resultatet (Bättre sent än aldrig :D )

Bild
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Ser jättebra ut. Passformen var bra och inga missöden eller?
Kanske kan köpa mig en sådan snart då. Det jag är ute efter
med takvinge är att bli av med all skit och smuts som sugs
fast på rutan under hösten-vintern-våren. Är denna vingen
bra på det?
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
WannabeeGBG skrev:Ser jättebra ut. Passformen var bra och inga missöden eller?
Kanske kan köpa mig en sådan snart då. Det jag är ute efter
med takvinge är att bli av med all skit och smuts som sugs
fast på rutan under hösten-vintern-våren. Är denna vingen
bra på det?
Inget fel på passformen och var ganska enkel att montera. Gäller bara att kontrollmäta en extra gång innan man sätter borren i bilen :-O) samt inte skruva i "skruvarna" i vingen för mycket innan man lägger den på plats. Man får dra i dem i efterhand när man satt dit muttrarna.

Jag har bara haft vingen på nu under våren/sommaren då det varit relativt torrt ute men jag tycker det känns som rutan är mindre skitig. Kan inte uttala mig hur det blir om det är riktigt blött och dyngit ute (höst/vinter)

som Shogun skrev. Dom där fälgarna ä[…]

3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]