Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Ja tror också du ligger för högt på priset hittar D5 or från ca 190 tkr hos bilhandlare
av Volvos60r
bjohansson skrev:Hejsan.
En liten undran från en XC90 ägare.
Har försökt sälja min XC90, 2004 nu i ca 2 månader (pga att jag ska flytta och inte behöver en sådan stor bil längre).
Det är inget fel på bilen eller priset.
Men de enda som har hört av sig är oseriösa skojare. Är det ingen som vill köpa en XC90 idag,
är det allt snack om miljön som har gjort det?
Försöker intala mig att det är fel månader att sälja bil i :D

Någon som har något annat att säga?
Enligt Inter-Globals prislista så ligger din bil på 223 000:-

Har du skrivit vad bränsleförbrukningen har legat på under dessa 12000 mil?

Har du den på blocket? (Det finns mer än bara blocket...bytbil.com, Traderamotor, lokala tidningar, fyndbörsen, motorbörsen, bilweb.se m.m.)
av Vålvå
När jag bytte in min xc90 före jul (My05 utplockad okt04 2,5t 5-sits auto ej skinn 4000mil ) fick jag netto 260
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Vet inte om jag är ute & cyklar nu men kan det inte vara så att bilen säljs privat.....
Nästan alla "dyrare" bilar i Sverige säljs via finans i någon form....dvs Pelle/Lisa är inte så priskänslig när de kliver in till bilhandlaren & stirrar sig nödvändigtvis inte blinda på säljpriset utan vad bilen kommer att kosta per månad via finansiering.

Att då sälja en bil privat måste vara svårare än om en bilhandlare fixar detaljerna med finansiering.
Kom ihåg, de flesta svenskar har inte flera hundratusen sparade på banken att plocka ut för eventuellt bilköp utan lever på kredit.
av Moody
Tror personligen att det är av marginell betydelse att ha med exempel på månadskostnad i annonsen för att bilen ska säljas lättare. Alla seriösa bilspekulanter har väl redan nån slags finansiering med i bakhuvudet när man letar bil. Det billigaste för de flesta är ju dessutom att låna på banken med lägenhet eller villa som säkerhet om möjlighet finns.
Användarvisningsbild
av Anders E
Tjena!

Jag letar efter en sån bil, vill inte ha diesel.

PM:a mig lite bilder och info och vart bilen finns.
Användarvisningsbild
av Guligan
Moody skrev:Tror personligen att det är av marginell betydelse att ha med exempel på månadskostnad i annonsen för att bilen ska säljas lättare. Alla seriösa bilspekulanter har väl redan nån slags finansiering med i bakhuvudet när man letar bil. Det billigaste för de flesta är ju dessutom att låna på banken med lägenhet eller villa som säkerhet om möjlighet finns.
Det är nog det absolut Dyraste man kan göra, låna på lägenhet eller villa.
Varför? Jo, för du amorterar förmodligen inte av det nya lånet i snabbare takt än vad du amorterar på villan.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]