Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Engineer1980
kungen72 skrev:Det är bara att plocka fram borrmaskinen och borra, men mät många gånger innan.. Finns oxå borrmallar till org.vingen men den kanske inte stämmer med din. Nu är det inte så dramatiskt att borra som det låter för bakluckan är av glasfiber så man behöver inte vara orolig för rost.
Aha, nått positivt iaf...

Monterade en gång Vortex-generator (Piggvinge) på Evon i kolfiber, Seibon, passade kasst, var för kort.. Sen att bedömma vart hålet för antennen skulle hamna var heller ingen lek...

Men detta verkar ju inte så komplicerat... :roll:
Användarvisningsbild
av camaro69
ck cardesign!?

När man t o m skriver att man har problem med passform. Då ska man nog passa sig för att köpa billigt.

Hur kul är det att sätta dit grejer med dålig passform och som måste modifieras? ?:-/
av finnepower
camaro69 skrev:ck cardesign!?

När man t o m skriver att man har problem med passform. Då ska man nog passa sig för att köpa billigt.

Hur kul är det att sätta dit grejer med dålig passform och som måste modifieras? ?:-/

Jag har monterat 3st vingar till S60 från ck cardesign och jag tyckte dom passa utmärkt. Hade borrmall och borrade, hålen i vingen stämde perfekt. Lackeringen va faktiskt bra. Bättre än min vinge som lackades på lokal lackeringsfirma.

/Juha
av gormer
Undrar faktiskt vad han på ck gör.
jag har väntat i över 6 vecko. Har ringt 5 gånger. Varje gång säger han att han ska skicka den.
Sist bad han mig om mobilnummer så han kunde skicka kolli nummer för att han hade skickat paketet sa han.. Fick inget kollinummer eller vinge. Ska ringa i morgon igen. Tur att man inte har betalat.
Användarvisningsbild
av camaro69
gormer skrev:Undrar faktiskt vad han på ck gör.
jag har väntat i över 6 vecko. Har ringt 5 gånger. Varje gång säger han att han ska skicka den.
Sist bad han mig om mobilnummer så han kunde skicka kolli nummer för att han hade skickat paketet sa han.. Fick inget kollinummer eller vinge. Ska ringa i morgon igen. Tur att man inte har betalat.
Verkar seriöst. :wink:
Undrar hur han handlägger en reklamation? ??:-/

Ibland ber man om problem bara för att man är "snålvarg". :lol:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jag beställde en ej orginal takspoiler från nedanstående firma:

http://www.hammarobilcentrum.se/

Passformen var det inga problem med & leveransen gick väldigt snabbt.

Kolla nedanstående tråd:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 51&t=17985

Skulle ta mig fan ALDRIG acceptera ursäkter & undanflykter från en leverantör/säljare i flera veckor för att få köpa en vara..... Det är säljaren som ska anstränga sig för oss köpare.
av Engineer1980
Har satt på vinge, kopplade bromsljuset på lampan i bakrutans kontakt. (klippte kablarna till den ), ljuset funkar som det ska men jag får en felkod, kontrollera bromsljus i færddatorn... Why? Nån som vet? En felkod man kan ta bort på service?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om det står kontrollera bromsljus så är det väl ingen felkod ??:-/ ?:-/ :roll: Den säger ju bara att det är "fel" på bromljuset. :wink:

Så du klippte kablarna från bromsljuset som sitter i mitten av bakrutan?

Om det är 'fel' motstånd så får du att det är fel på bromsljuset.

/Kalle (är inte så insatt i bilens elektronik... :oops: )
av vilbe
Engineer1980 skrev:Har satt på vinge, kopplade bromsljuset på lampan i bakrutans kontakt. (klippte kablarna till den ), ljuset funkar som det ska men jag får en felkod, kontrollera bromsljus i færddatorn... Why? Nån som vet? En felkod man kan ta bort på service?

På min vinge kopplade jag tillbaka original bromsljus(parallellt) och en svart tejp för.Fungerar nu utan felmeddelande.
av snokez
Hej!

Var in till Volvo i Haninge härom dagen. Den färdiglackade varianten av takvinge har Volvo slutat
sälja till V70N. Nu mer kan man bara beställa en grundmålad version för ca. 2300.-

/John
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]