Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hålan
Infide skrev:Jag skulle prova att byta ut mina lampor mot blåmålade lampor ..
Just detta jag också tänkte. Skulle slängt dit Osrams Diadem och slippa titta på stekta ägg :cry:
Användarvisningsbild
av Loner
mra skrev:för att byta glödlampa måste hela strålkastaren monteras ner.
Alla lampor i halogenstrålisarna går att byta utan att lossa strålkastaren! (00-04)

/L
av mra
Loner skrev:
Alla lampor i halogenstrålisarna går att byta utan att lossa strålkastaren! (00-04)

/L
okej.
tyckte det va lättare att byta genom att ta bort hela från v70 awd 05
Loner skrev: Alla lampor i halogenstrålisarna går att byta utan att lossa strålkastaren! (00-04)

/L
Stämmer gott!
Och när ni äntligen efter stort möda och besvär fått lös blinkerslampan, lägg lite fett eller en oljefilm på o-ringen som ska täta det hela.
Den kruttorra djä... gör att man ska rörtångsstyrka längst ytterst i fingertoppen, för fingertoppen är det man får dit....knappt.
Går såååå mycket lättare nästa gång den ska lös.
av Jman
Av någon anledning så ska man vrida höger sidans blinkkontakt medsols och vänsterns motsols. innan man kom på det så hade man slitit håret av sig, på höger sidan. ta av spolar röret det underlättar. en skruv o bara dra upp röret.
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:

/L
mm, men det kräver mycket vilja våld och vapenfett!
När farsgubben bytte så krävdes det att mamma fick komma ut med sina mindre händer :mrgreen:
Själv har jag aldrig behövt byta på en V70N

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Hålan
Äntligen fått bytt blinker runt om.

Bak var ju enkelt. Bort med högtalargallret och knäpp väck högtalaren.

Sidorna gick också lätt. Öppna dörren, in med handen framför dörren och tryck till.

Fram därimot tog lite tid. Vänster sida gick väl hyffsat, har små händer som tur är. Sönderriven och blodig om händerna men men.
Höger sida lossade jag röret till spolarvätskan och använde en näbbtång för att lossa lamphållaren.

Så nu blänker det blått istället för "stekt ägg" :-)-)

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]