Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Hade en Golf förut som "avgaslampan" höll på liknande i. Tändes och släcktes lite till och från. Var först på en mekonomenverkstad och gjorde en felsökning. Första svängen hittade han inget fel och raderade felkoderna . Sen tändes lampan igen efter nån månad och på besiktningen visade det sig att avgasvärdena var helt åt skogen. Slutade med byte av både lambdasond och luftmassemätare.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Stupid-Flanders skrev:Hade en Golf förut som "avgaslampan" höll på liknande i. Tändes och släcktes lite till och från. Var först på en mekonomenverkstad och gjorde en felsökning. Första svängen hittade han inget fel och raderade felkoderna . Sen tändes lampan igen efter nån månad och på besiktningen visade det sig att avgasvärdena var helt åt skogen. Slutade med byte av både lambdasond och luftmassemätare.
hmm...låter som jobbiga utgifter..

Ska besikta den 16 maj så då får man se..

/Kalle
av AshtrayY
Hur gick det med besiktningen? Vad sa dom?

Har precis samma fel på min V70 -04. Lampan lyser ibland och är släkt ibland. Har inte kollat upp det då en kollega, som har en S80 med samma fel, sagt att det inte är något att bry sig om. Men man börjar ju undra.

Ingen av trådarna här på forumet, som handlar om felet, tycks tala om hur det gått.

/Ash

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]