- tis 19 feb 2008, 00:28
#174199
Psyko din teori verkar vara en bra teori fortfarande. Har inte varit hemma på länge men har tagit tag i felsökningen igen nu. Besvärade min trimmare lite idag och han tog med sig sina grejer i bilen och åkte med en tur.
Vi raderade till att börja med alla felkoder, 2st, den ena gällande magnetventilen antagligen för jag slitit ur strömmen till den vid några tillfällen och testat. Den andra för nåt med laddtryck. Efter en stunds pinande så lyckades jag skrämma fram sistnämnda igen och efter lite närmare tydning så gäller den just att aggregaten inte har samma tryck.
Började med att inspektera och klämma på alla slangar inblandade i turbosystemet ovanifrån och underifrån in i motorrummet. Kunde inte riktigt komma åt alla men de verkade fräscha. Så nu skall jag försöka med en blixtvisit till Volvo i morgon för att kolla vilken programvara jag har och eventuellt då uppdatera den, sen blir det ut till trimmaren igen för att lägga tillbaka dom grejerna. Sen är det bara lite tur som skall till kanske...
Vi raderade till att börja med alla felkoder, 2st, den ena gällande magnetventilen antagligen för jag slitit ur strömmen till den vid några tillfällen och testat. Den andra för nåt med laddtryck. Efter en stunds pinande så lyckades jag skrämma fram sistnämnda igen och efter lite närmare tydning så gäller den just att aggregaten inte har samma tryck.
Började med att inspektera och klämma på alla slangar inblandade i turbosystemet ovanifrån och underifrån in i motorrummet. Kunde inte riktigt komma åt alla men de verkade fräscha. Så nu skall jag försöka med en blixtvisit till Volvo i morgon för att kolla vilken programvara jag har och eventuellt då uppdatera den, sen blir det ut till trimmaren igen för att lägga tillbaka dom grejerna. Sen är det bara lite tur som skall till kanske...
Volvo S80 är för gamla gubbar och riktiga coolingar!
Automat är en mänsklig rättighet.
Automat är en mänsklig rättighet.