Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hmmm, det där låter inte bra, det blir till att åka till verkstan verkar det som... :(
Åker 745 i helgen alltså, tack för tipsen.
Degnell hade delvis rätt.Har besökt Volvoverkstan på orten, det visade sig att servon tjyvsuger luft, men det är inte enda problemet. Det kan vara en spännrulle också, men verkaren tyckte inte att det var någon större fara. Det får vänta till servicen vilken infaller om ca 400 mil.Resultatet blev iallafall att servoolja fylldes på./(Det låter fortfarande.Skitsamma,bilen funkar ju och det är ingen ko på isen)
Efter att slutligen lämnat in bilen visade det sig att ingen av teorierna som verkstan eller nån annan hade var rätt.
Lagerljud från generatorn var det rätta svaret och jag fick en totalrenovering av den på verkstadsnotan. Gick på ca 5000 ink allt.
Nu spinner motorn som en katt modell tiger. No more vinande!
Microtimer skrev:Efter att slutligen lämnat in bilen visade det sig att ingen av teorierna som verkstan eller nån annan hade var rätt.
Lagerljud från generatorn var det rätta svaret och jag fick en totalrenovering av den på verkstadsnotan. Gick på ca 5000 ink allt.
Nu spinner motorn som en katt modell tiger. No more vinande!
har ett likannde problem med min, men ej fått någon diagnos. detta lagerhjul, sitter det i generatorn så det är en del nekande att få ordning på det?
eller behöver generatorn lämnas in?
hur hittade de felet?
Det var mycket jobb med detta. Generatorn togs lös och skickades av min märkesverkstad till en firma på orten som totalrenoverade den. Kol och samtliga lager byttes ut. Bilen blev stående hos verkstan från den ena dagen till den andra. Är man inte van mekaniker så är det nog bäst att lämna in bilen för jobbet.

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]

Precis, det är fälgarna jag nämnde.[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. […]