Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Volvo är kännsliga!! man ska ner med chippet alltså löda loss den och sen programera om den sen löda fast den!!
Inte på V70N , det är bara programmering via OBD som gäller..

Men jag håller trots allt med, ladda mjukvara gör man troligen bäst hos ATM, BSR, eller mina favoriter TME/MTE. Dom har troligen betydligt bättre kunskap än någon som bara köper mjukvara till hundratals bilmodeller och säljer vidare på Blocket i och med att dom faktiskt utvecklar mjukvarorna och arbetar med grejorna mer regelbundet..

/Thomas
av finnepower
Håller med föregående talare :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Ragga kunder på t e x blocket är inge fel anser jag. Sen har TM en chip depå i b la Eskilstuna. Ta t e x Gummihuset. Jocke starta lite smått med annonser på nätet och garage försäljning. Nu är Gummihuset en utav sveriges största på Däck/fälgar.
Någon ände måste man ju börja i :roll:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det bästa borde vara Hecio. Heico och Volvocars Germany har numerna ett samarbete. Det gör att man kan köpa alla Heicos produkter direkt via Volvoåterförsäljarna i Tyskland.
Användarvisningsbild
av Funk
grammse skrev:Ragga kunder på t e x blocket är inge fel anser jag. Sen har TM en chip depå i b la Eskilstuna. Ta t e x Gummihuset. Jocke starta lite smått med annonser på nätet och garage försäljning. Nu är Gummihuset en utav sveriges största på Däck/fälgar.
Någon ände måste man ju börja i :roll:
Självklart är inte Blocket något dåligt i sig.... Men när man säljer chippningtjänster till bilmodeller som man kanske inte ens sett så lär man ha mindre koll på läget än dem som faktiskt pillar med grejorna..

/Thomas
av perhall
XC90_Executive skrev:Det bästa borde vara Hecio. Heico och Volvocars Germany har numerna ett samarbete. Det gör att man kan köpa alla Heicos produkter direkt via Volvoåterförsäljarna i Tyskland.
Tyvärr dock inte till 2,5 T - vilket kanske har att göra med samarbetet med Volvo!
PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
perhall skrev:
XC90_Executive skrev:Det bästa borde vara Hecio. Heico och Volvocars Germany har numerna ett samarbete. Det gör att man kan köpa alla Heicos produkter direkt via Volvoåterförsäljarna i Tyskland.
Tyvärr dock inte till 2,5 T - vilket kanske har att göra med samarbetet med Volvo!

Huh?
av Qualia
Jag funderade också chippa min.. Men tänkte så, om nåt går snett då kostar ju mer än var själva mjukvara kommer att kosta..Väntar ett tag till innan jag chippar min bil. Om jag inte har fel chipa, så e det inga fysisk chip, utan själva mjukvara som ändras..

Det är ju upp till var och en.. visst är det mkt med roligare att köra med de 30HK extra ..
av perhall
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:

Huh?
Huh? Om du menar hur så är svaret följande:
Volvo har strypt effekten i 2,5T för att ej konkurrera ut 238 hk 3,2. Vidare så finns det inte någon T5 längre utan bara en jättedyr T6 till vilken man måste köpa automat och 4WD och med över 400 000 i grundpris. Om Volvos samarbetspartner Heice säljer chip till 2,5T så den får 255 hk t ex så blir den snabbare 0-100 än T6... åtminstone som manuell
Användarvisningsbild
av Ampy
Bra tt ni tar upp detta att ta stryk av vridet japp!! men MIn programvara är inte utväcklat så, har kört med olika tester med racelogic och ser att min bil inte är lika pigg som orginal på 1800varv. Ringde kollade och saken är den att jag ska ha ca 260 hk med chipp från atm enligt minna slut tider!! över 420 vrid haha men det sanna är att ju mer jag varvar så hännder det mer därför valde jag ATM vill ju inte bli omdragen vid högre farter eller så problem med bilen!! lika bra att vridet kommer senare tanke på lådan och motorn så är det det bästa helt klart !!! och risken är liten att bli omdragen av en sugmotor vid högre farter när dem vanliga turbo börjar tappa trycket hahha!! har itne sånna problem!! därför vågar jag garantera för ATM som sagt grymmt bra stuff!!! du blir alldrig besviken!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Generator V50 T5 2.5 - 05

Om lagren är slut brukar även slä[…]

Laddningsproblem

Inget fel.

Glödstift öppen krets

Ja Har ström fram till reläet