Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
sm5ugh skrev:Måste ni börja skriva om sånt här...nu började ju min att gnälla i rattstången, bara för det! :lol:

Ska följa de goda råden!
Är du helt säker på att det inte var kärringen i passagerar stolen som gnällde då :?: :wink: :lol: :lol:
av sm5ugh
grammse skrev:
sm5ugh skrev:Måste ni börja skriva om sånt här...nu började ju min att gnälla i rattstången, bara för det! :lol:

Ska följa de goda råden!
Är du helt säker på att det inte var kärringen i passagerar stolen som gnällde då :?: :wink: :lol: :lol:
Det var tomt i sätet...men det kanske ekar sedan åkturen innan! :lol:
av Kena
Åhh, äntligen någon som har samma gnäll uppe vid ratten som jag. Skulle gärna vilja veta vad som låter, orkar inte demonta/felsöka själv.
Användarvisningsbild
av Degnell
Ni är så jäkla duktiga pojkar! Såklart att ljudet kom från övergången vid torpedväggen och såklart att det tog 5 minuter o fixa. Dock var jag tvungen att lägga mej med huvudet vid pedalerna och vrida på ratten för att höra att det var därifrån det kom. Lite 5-56 och så tryckte jag in stålringen som skall ligga mellan axeln och damasken på plats igen. Den hade åkt ut så damasken låg direkt emot axeln. Det var det som skapade detta oväsen som jag svurit över varje gång jag kört bilen sedan jag köpte den. Det är ju nästan pinsamt att erkänna, men jag har ägt bilen i ett halvår, och ljudet har gjort mej helt vansinnig. Det är en sådan befrielse att det är borta, och det känns som att ratten är mycket lättare och vrida också. Vilket lyft!!:)
av sm5ugh
Degnell skrev:Lite 5-56 och så tryckte jag in stålringen som skall ligga mellan axeln och damasken på plats igen. Den hade åkt ut så damasken låg direkt emot axeln. Det var det som skapade detta oväsen som jag svurit över varje gång jag kört bilen sedan jag köpte den.
...och gissa en som rusar ut till bilen nu! Här ska bli tyst! Ciao!!!! :lol:
av sm5ugh
Så jädra tyst det blev! :lol:
Ett rent nöje att svänga åt alla håll nu, ju (bara inte Polisen tar mig för ett rattfyllo nu, haha)

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]