Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Inte helt säker men det gjordes för 2 år sen enligt förra ägaren.
Och all annan mjukvara är uppdaterad under 2007.

Men det borde jag väl få reda på av volvo datalogg imorgon antar jag?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag hoppas Volvo kan se ungefär vad felet är idag.
Åkte hem igår kväll och då kom laddtrycket tillbaka.
Åkte till jobbet idag och hade laddtryck till och från.
Pratade med firman som chippat min bil och de var väldigt hjälpsamma. Kom med massor av tips och förslag på vad jag skulle kolla. De tyckte också att jag skulle skaffa en laddtrycks mätare för att se exakt hur bilen laddar eller inte laddar.

Någon som har instruktioner på var/hur man kopplar in en mätare på S60?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Var på volvo och läste ut felkoderna

Det är överladdning så att bilens dator klipper effekten. Kan vara slangar, läckage eller kärvande wastegate med mera.
Fick lite tips och ska kolla slangar och wastegate i helgen. Löser det sig inte får jag lämna in bilen på måndag.

Sen drog ju batteriet ur på den kvarten bilen var inne i hallen med halvljuset på. Så jag köpte ett batteri och byte det på plats. Tog 5 min. Men det kraftigaste batteriet var 1300kr dyrare. Och det vanliga 72A batteriet gick loss under 1000kr.

Åter igen. Enormt nöjd med Volvo verstadens bemötande i Jönköping. Riktigt hjälpsamma och trevliga. Även i butiken. :D
Användarvisningsbild
av Sharkman
Fortfarande inte hittat felet. Men jag har åkt 30mil och innan dess slog jag i STP akuthjälp. Har dessutom hållt mig under 3500 RPM under dessa mil. Hann tyvärr inte felsöka i helgen. Men det lustiga är att igår verkade bilen gå normalt igen.

Måste få tid att kontrollera wastegate och slangarna från magnet ventilen. Något annat borde det inte vara?
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]