Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
Sevak skrev:Det finns ju 2 olika självrikser hos länsförsäkringar. När man tecknar väljer man själv att ha 3000kr självrisk eller 5000 självrisk. Jag har 3000.
Det är kanske vagnskadeförsäkringen du menar, den för maskinskadan beror nog på bilens ålder. Så har volvia iaf.
av Kena
För att klargöra vad som gäller kan du ju alltid kontakta ditt försäkringsbolag, tycker de att "nehejjru läs den osynliga texten på sidan 23 i det 20 sidiga Villkorshäftet" så ringer du till konsumentrådgivaren för att höra hur du bär dej åt.
av Sevak
Ringde länsförsäkringar idag. Garantin gick ut för 3 dagars sen. Men jag fick ta det på försäkringen ändå. 0-6000 mil då kostar det 3000 i självrisk. 6000-10 000 mil då kostar det 5000.
Men jag ska inte fixa det. Jag ska byta in min bil. Innan m-testet skulle jag lägga 200 000 i mellan mot den nya s80 summum 07a rullat 700 mil. Idag ringde han och sa att han ville ha 206 000 då fixar de allt alltså packboxen mellan motor och växellåda, kräningshammarstag bak samt 2 nya framdäck och fraktar deras bil från umeå till linköping och fraktar tillbaka våran till dem.
Ska rina imorgon och säga att vi kan gå halva vägen var alltså 203 000.

Hoppas på det bästa
Användarvisningsbild
av bafnus
Idag ringde han och sa att han ville ha 206 000 då fixar de allt alltså packboxen mellan motor och växellåda, kräningshammarstag bak samt 2 nya framdäck och fraktar deras bil från umeå till linköping och fraktar tillbaka våran till dem
Ska rina imorgon och säga att vi kan gå halva vägen var alltså 203 000.
Jag tycker att det låter som ett bra deal är det någon ide' att "snika" på 3000 kronor då ?

I just wonder!

/ bafnus /
av Sevak
Ringde åf idag han ville inte gå ner för han skulle frakta bilen till mig de kostar 4000:- från umeå till linköping sen ska han frakta tillbaka min det är 4000:- till. Men han skulle bjuda på en full tank.

Så han får min bil plus 206 000. De betalade 80 000:- för min bil. Så 286 000 är väl ett bra pris för en volvo S80-07a summum automat.
extra förutom summum: Motorvärmare, telefon, Kurvljus och nya vinterdäck fick jag också till.

Men nu har jag en fråga bilen jag ska köpa är avställd. Är det jag som ska betala de 1050:- de kostar att ställa på den? Tycker åf borde stå för det.
Användarvisningsbild
av bafnus
Citerat från vägverket "Vem ska betala?
Den som är registrerad som ägare till fordonet vid ingången av betalningsmånaden (se tabellen ovan) är skyldig att betala skatten. Exempel: Skatten för ett fordon ska betalas i februari. Den som är ägare till fordonet när februari månad infaller, det vill säga natten mellan 31 januari och 1 februari, är skyldig att betala skatten. Säljs fordonet någon gång under den första dagen i februari är säljaren ändå skyldig att betala skatten."

Läs mer här http://www.vv.se/templates/page3____16510.aspx

/ bafnus /
av Sevak
hittar inte om det är jag lr åf som ska betala för påställing. Han sa det är du som ska bruka bilen då är det du som ska betala.
av Sevak
Slutsiffran på regskylten är 0
Användarvisningsbild
av tjotto
Du får nog betala skatten...men se till att få skatten tillbaka på din inbytesbil!
av Sevak
Jag ringde vv de sa att jag måste ställa av bilen precis innan jag säljer den för att få tillbaka pengar. Men Åf sa att de ställer av bilen och få får jag också tillbka pengarna. Stämmer det? Eller måste jag själv ställa av den?
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]