Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Det är alltså inte helt lätt att göra själv då med andra ord? Nu lär det inte vara aktuellt i mitt fall än på länge förhoppningsvis.
Användarvisningsbild
av iaken
4000kr och du hade fått helt nya bärarmar inkl bussningar på att ställen i armen. Det kostar faktiskt mer att bara byta bussningarna hos bilia... :)
av v70 2,5T - 99
iaken skrev:4000kr och du hade fått helt nya bärarmar inkl bussningar på att ställen i armen. Det kostar faktiskt mer att bara byta bussningarna hos bilia... :)
stämmer säkert . men förhoppningsvis så har han nu de förstärkta främtre ( taxi) bussingarna so m håller bättre ...... än att byte hela länkarmar var 3:e år :roll:
av v70 2,5T - 99
tydligen sitter de förstärkta bussningarna nu standard från o med typ - 06 eller - 05 .... lite osäkert

har tydligen art.nr 9465971

har dessa själv på min v70n-02 nu
av Dicer
Hursomhelst är det inte kul betala så mycket pengar, men vad gör man utan kunskap, plats och verktyg.

Att plocka isär- och ihop en modern bärbar dator i minsta beståndsdelar fixar jag utan problem, men att stå i GDS hallen och inte få ihop det man rivit isär skulle ge mig rysningar.
Användarvisningsbild
av lexus
Dicer skrev: men att stå i GDS hallen och inte få ihop det man rivit isär skulle ge mig rysningar.
Säger samma sak. När jag bytte spindelled på gamla bilen i en GDS-hall så gick allt som smort. Dock när jag bytte på andra sidan så gjorde jag det hemma med bilen uppallad. Spindelleden satt så in i h-e. Det tog mig flera timmar av svett och svärande och bankande innan aset lossnade. Var dock oerhört tacksam över att jag inte åkt till GDS-hallen den gången. :D
Användarvisningsbild
av Ringhede
Finns många altenativ till Bila och andra orginal verkstäder.

Många så kallade däckverkstäder som även har fina anläggningar för hjulinställning gör även renovering av hjulupphängning.
Där kan du säkert hitta sådan som gör jobbet med orginaldelar eller andra fabrikat som du själv önskar få monterade till bråkdel av den kostnad "orginal" verkstaden kostar.

(hört siffran 1400kr/timma för Bila, måste vara fel, de som jobbar där bor inte i lyxvillor)

Jag valde en annan "orginal" verkstad (jo de är riktig Volvo verkstad)
De bytte bussningar till 1/3 del av vad Bilia ville ha.

Misstaget var att de satte dit orginaldelar.
Har bytt igen och denna gång blev det Mekonomens delar.

mvh Roland
av sike-swe
Ringhede skrev:Finns många altenativ till Bila och andra orginal verkstäder.

Många så kallade däckverkstäder som även har fina anläggningar för hjulinställning gör även renovering av hjulupphängning.
Där kan du säkert hitta sådan som gör jobbet med orginaldelar eller andra fabrikat som du själv önskar få monterade till bråkdel av den kostnad "orginal" verkstaden kostar.

(hört siffran 1400kr/timma för Bila, måste vara fel, de som jobbar där bor inte i lyxvillor)

mvh Roland
hej,

Ni pratar om förstärkta bussningarna och Mekonomens bussningarna. Är det samma eller finns det Volvo orginal som är förstärkta ( som är speciela för taxi bilar ) ???

Sike
Användarvisningsbild
av greeeken
sike-swe skrev:
Ringhede skrev:Finns många altenativ till Bila och andra orginal verkstäder.

mvh Roland
hej,

Ni pratar om förstärkta bussningarna och Mekonomens bussningarna. Är det samma eller finns det Volvo orginal som är förstärkta ( som är speciela för taxi bilar ) ???

Sike
volvo orginal hit o dit.
Vill du ha br astarta bussningar så är tydligen powerflex det som gäller.
av olson
Dicer skrev:Att plocka isär- och ihop en modern bärbar dator i minsta beståndsdelar fixar jag utan problem. .
Det är värre att sätta ihop den :D
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]