Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Det finns ofta flera nyanser på samma färkod. En god vän och mycket erfaren lackerare målade min silver -02:a V70 det fanns tre olika nyanser att välja på så det vill till att blanda rätt. Den som har känslan och anstränger sig får det snyggt! Det nämnas att det förekommer färgskiftningar på din bil mellan karossen och lösa detaljer. Kolla listerna på taket, runt bakre sidofönstren och stötfångarna!

Det går att göra upp med försäkringsbolaget om sk meryta, dvs att man lackerar även en yta som ligger utanför skadan för att där tona ut eventuell nyansskillnad mot den reparerade delen. Det innbär att man dimmar ut baslacken så att övergången blir diffus och sedan klarlackar hela utan.

Min 780 Bertone som är i fint originalskick hade blästerskador i fronten och på hjulhusbågarna bak när jag köpte den. Min polare lackerade om huv, front och ovansida av framskärmarna samt klarlackade hela frontpartiet. Det är omöjligt att se någon nyansväxling. Då är mina krav ändå betydlig högre när det gäller hobbybilarna på V70:n

Det är också oerhörd skillnad på hur olika lackerare maskerar. Om det görs rätt är det närmast osynliga övergångar i dörröppningarna. Riktigt trist att hitta slipgrund på takstolpar och gångjärn bara för att lackeraren latat sig...

Kolla mao vem som målar den bil om du vill vara säker på resultatet!
av Jensa2
Ja är nöjd med jobbet de har gjort för övrigt, men det är helt fel nyans de ha använt som ja skrev innan i tråden!
Blev din V70 bra?
Du har inte lust att göra lite reklam lite för din polare som lackerade din V70, som med att nämna hans firma?
Anledningen till att ja ej vill ha ngn mer yta är att det kommer garanterat se illa ut ändå (intygat aven annan lackerare),ja kan ta mer yta men då ska det vara rätt nyans till att börja med!
av Jensa2
Fick svar nu!
Det blir omlackering med ny nyans!
Hoppas att det går bra denna gång!
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]