- sön 13 jan 2008, 18:20
Man demonterar först innerbelysningen, samt infästningen för backspegel - lite kablar som ska bort.
Sen lösgör man solskyddens inre fästpunkter, då faller innertaket ner i mitten på bilen.
Sen är det bara att dra ut den.
Dock i min bil sitter mobilantennen i denna kåpa, och kabeln till den delas i höger A-stolpe.
Så man kan jobba med den hängandes, men skall den bort måste man riva ner till kontaktstycket i A-stolpen.
A80TD skrev:Hej!Kåpan är en plastklädd koloss i aluminium, tjock så det förslår.
Jag har lite frågor om lådan innanför vindrutan på nedanstående bild. (V70-02)
Vad innehåller den egentligen?
Är den lätt att lossa utan att ha sönder något?
Om man lossar kåpan, sitter innanmätet kvar på vindrutan?
Var finns närmaste 12V matning som inte styrs via nätverk/elektronikmoduler?
Anledningen till att jag frågar är att jag skulle vilja bygga in lite elektronik i bilen och den där kåpan sitter på ett mycket lämpligt ställe. Jag tänkte modifiera den alt. gjuta en ny rymligare men i originalstil.
Tacksam för all hjälp och info.
[/img]
Man demonterar först innerbelysningen, samt infästningen för backspegel - lite kablar som ska bort.
Sen lösgör man solskyddens inre fästpunkter, då faller innertaket ner i mitten på bilen.
Sen är det bara att dra ut den.
Dock i min bil sitter mobilantennen i denna kåpa, och kabeln till den delas i höger A-stolpe.
Så man kan jobba med den hängandes, men skall den bort måste man riva ner till kontaktstycket i A-stolpen.
“Happens to every guy sometimes this does”