Moderator: Moderatorer
MP skrev:ta en 13 hylsa å knacka på försiktigt sen kan du dra av muttern OBS TA DEN VÄLDIGT FÖRSIKTIGT tar inget ansvar för förstöda fälgarÄr det verkligen en 13 hylsa? Jag har för mig att jag slog på en 19 hylsa i härdat stål, och att knacka försiktigt kom jag ingen vart med. En kompis höll hylsan på plats med en rörtång medans jag bankade på för kung och fosterland med storsläggan :lol:
mrharakiri skrev:Försökte byta till vinterdäck på min V70 -01 men hylsan till låsbulten glider så jag får inte av däcken. Hittar inte koden så att jag kan beställa en ny hylsa från volvo. Tycker det verkar märkligt att inte volvo verkar kunna plocka fram vilken hylsa som levererats till min bil! Någon som vet om den inforamtionen finns hos volvo?? Låste i tidigare trådar att man kan slå en 12-kants hylsa över låsbulten, nån som vet exakt vilken hylsa man ska använda?På vår bil sitter koden på insidan av den bakre golvluckan i bagaget.
lexus skrev:mrharakiri skrev:Försökte byta till vinterdäck på min V70 -01 men hylsan till låsbulten glider så jag får inte av däcken. Hittar inte koden så att jag kan beställa en ny hylsa från volvo. Tycker det verkar märkligt att inte volvo verkar kunna plocka fram vilken hylsa som levererats till min bil! Någon som vet om den inforamtionen finns hos volvo?? Låste i tidigare trådar att man kan slå en 12-kants hylsa över låsbulten, nån som vet exakt vilken hylsa man ska använda?På vår bil sitter koden på insidan av den bakre golvluckan i bagaget.
elf skrev:Jag fick åka till svärfars verskstad och svetsa på en ny mutter modell större och sedan vrida av den. Svetsen lossnade ett flertal tillfällen så det blev en del svetsning.Det är väl bara en mutter per hjul som är låsbar? Vad kostar det att byta ut just dessa?
Man kan säga att d låsbara muttrarna är nu på tippen
Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]