Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ericsson
OK, har du den "nya" låsbulten då kanske. Den gamla fixade dom på nolltid iaf. Kanske kan dom ringa till karosseriverkstan i Luleå (Nordiska Bil) för tips...
av MP
mac guard i tyskland har du inget nummer till dina bultar osis bara att dra på en hylsa å banka på har du hjul bults nummret ringer du bara till mack guard
av MP
ta en 13 hylsa å knacka på försiktigt sen kan du dra av muttern OBS TA DEN VÄLDIGT FÖRSIKTIGT tar inget ansvar för förstöda fälgar
Användarvisningsbild
av Degnell
MP skrev:ta en 13 hylsa å knacka på försiktigt sen kan du dra av muttern OBS TA DEN VÄLDIGT FÖRSIKTIGT tar inget ansvar för förstöda fälgar
Är det verkligen en 13 hylsa? Jag har för mig att jag slog på en 19 hylsa i härdat stål, och att knacka försiktigt kom jag ingen vart med. En kompis höll hylsan på plats med en rörtång medans jag bankade på för kung och fosterland med storsläggan :lol:
av ontop
Hade samma problem när vinterfälgarna skulle på förra året, någon hylsa fanns det inte plats till mellan bulten och fälgen så verkstan på hörnan klädde in fälgen i silvertejp och svetsade på en ½" förlängare från en kasserad hylsnyckelsats sen var det bara att skruva av. Meckaren bjöd på arbetet. Kasst att "pirat"bultar håller högre kvalitet än Volvos, fördelen med Volvos var i och för sig att det var helt omöjligt att stjäla fälgarna...
Användarvisningsbild
av lexus
mrharakiri skrev:Försökte byta till vinterdäck på min V70 -01 men hylsan till låsbulten glider så jag får inte av däcken. Hittar inte koden så att jag kan beställa en ny hylsa från volvo. Tycker det verkar märkligt att inte volvo verkar kunna plocka fram vilken hylsa som levererats till min bil! Någon som vet om den inforamtionen finns hos volvo?? Låste i tidigare trådar att man kan slå en 12-kants hylsa över låsbulten, nån som vet exakt vilken hylsa man ska använda?
På vår bil sitter koden på insidan av den bakre golvluckan i bagaget.
av T-Röd
lexus skrev:
mrharakiri skrev:Försökte byta till vinterdäck på min V70 -01 men hylsan till låsbulten glider så jag får inte av däcken. Hittar inte koden så att jag kan beställa en ny hylsa från volvo. Tycker det verkar märkligt att inte volvo verkar kunna plocka fram vilken hylsa som levererats till min bil! Någon som vet om den inforamtionen finns hos volvo?? Låste i tidigare trådar att man kan slå en 12-kants hylsa över låsbulten, nån som vet exakt vilken hylsa man ska använda?
På vår bil sitter koden på insidan av den bakre golvluckan i bagaget.

var på luckan?? hur många siffror är de??
Användarvisningsbild
av lexus
Den sitter mitt på insidan fasthäftad med en häftklammer. Det är alltså ett slags häfte som heter något i stil med nyckelkods idkort. I detta häfte finns en åttasiffrig kod. Har inte plockat bort häftet av rädsla att jag tappar bort det men funderar på att göra en kopia och häfta tillbaka kopian i bilen. Kanske är dumt förresten att ha kvar koden i bilen.
av elf
Jag fick åka till svärfars verskstad och svetsa på en ny mutter modell större och sedan vrida av den. Svetsen lossnade ett flertal tillfällen så det blev en del svetsning.
Man kan säga att d låsbara muttrarna är nu på tippen :-)
Användarvisningsbild
av lexus
elf skrev:Jag fick åka till svärfars verskstad och svetsa på en ny mutter modell större och sedan vrida av den. Svetsen lossnade ett flertal tillfällen så det blev en del svetsning.
Man kan säga att d låsbara muttrarna är nu på tippen :-)
Det är väl bara en mutter per hjul som är låsbar? Vad kostar det att byta ut just dessa?

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]