Appropå "luftburk": Vad är det för filter som sitter där i? Är det kupéfiltret eller nåt annat luftfilter? Anledningen till att jag frågar, och anledningen till att jag startade denna tråd är jag hade bilen inne för service härom dagen. På denna service ska byta av kupéfilter genomförts. Om det är kupéfiltret som sitter i nämnda burk så var det inte bytt. Det var rejält dammigt och skräpigt, både i filtret och inne själva i burken.
Nu till det viktigaste: Innan jag lämnade bilen för service lös ingen indikationslampa som säger att lampan för halvljuset är trasigt. Det gjorde den däremot när jag hämtade den. Mekanikern (på Bilia Nacka) som ringde och sa att bilen var klar meddelade mig att lampan var trasig och erbjöd sig att byta den för 350:- (!!!!) Nej, sa jag. Den byter jag själv. Och hur det gick vet ni ju nu redan...
Har jag någon chans att få dem att byta lampan eftersom den gick sönder i samband med servicen? De kommer förmodligen säga att så inte var fallet. Vad säger ni som kanske har mer erfarenhet än en kontorsråtta som jag.

Tack för hjälpen!