Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Ja eftersom ingen annan skrivit det så får väl jag göra det GRATTIS till den nya bilen. Hoppas att den motsvarat dina förväntningar och ger dig mycket nöje,,

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Phyxius
Jag ska också passa på att gratulera. Det är en grym bil!

Hur mycket "sparar" du på att ta hem den från staterna?
av stensbol
mojja skrev:Ja eftersom ingen annan skrivit det så får väl jag göra det GRATTIS till den nya bilen. Hoppas att den motsvarat dina förväntningar och ger dig mycket nöje,,

M.v.h mojja
Tack,
av stensbol
Phyxius skrev:Jag ska också passa på att gratulera. Det är en grym bil!

Tackar,jag är mkt nöjd hittils med köpet.
Sparar och sparar....Om man säger så här,gämfört med en 4wd 2,5t -04 med ca samma mil på blocket.se......ca 80` under den billigaste.
Användarvisningsbild
av Phyxius
stensbol skrev:

Sparar och sparar....Om man säger så här,gämfört med en 4wd 2,5t -04 med ca samma mil på blocket.se......ca 80` under den billigaste.
Är det inköpspriset som är 80kkr lägre eller är det totalt med frakt och moms å allt annat?
av Addekarlsson
Priset hamnade på ca 80k under den billigaste i sverige, så då borde det vara inkl allt, om jag tänker rätt. :wink:

Grattis till bilen! Må den rulla många långa mil för dig. :D

Mvh/ Adde
av stensbol
Phyxius skrev:
stensbol skrev:

Är det inköpspriset som är 80kkr lägre eller är det totalt med frakt och moms å allt annat?
Inkl. allt hemma i garaget(regbes 1370:- ) tillkommer.
av stensbol
Addekarlsson skrev:Priset hamnade på ca 80k under den billigaste i sverige, så då borde det vara inkl allt, om jag tänker rätt. :wink:

Grattis till bilen! Må den rulla många långa mil för dig. :D

Mvh/ Adde

Helt rätt Adde.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Stensbol !

Sällar mig till de som önskar dig ett stort GRATTIS till nyförvärvet ! :)

Låter inte alls som en dum idé att importera en bil från USA, speciellt som att bilarna där inte utsätts för "syra" vintrarna vi har här i väst Sverige.

Skulle uppskatta om du kunde ge oss en fingervisning om vad fraktkostnaden & tilläggsavgifterna blir när man tar in en bil från det stora landet i väster.
av stensbol
V70BiFuel03 skrev:Stensbol !

Sällar mig till de som önskar dig ett stort GRATTIS till nyförvärvet ! :)

Låter inte alls som en dum idé att importera en bil från USA, speciellt som att bilarna där inte utsätts för "syra" vintrarna vi har här i väst Sverige.

Skulle uppskatta om du kunde ge oss en fingervisning om vad fraktkostnaden & tilläggsavgifterna blir när man tar in en bil från det stora landet i väster.
Tackar...
Jag har tagit in några bilar från Usa,mest Volvo + min sommarbil Buick Riviera -65
Jag fick hem en c70 cab i våras,årsmodell -99(south carolina),okej den är inte ny,men ni skulle sett den undertill,bromsok,skivor med mera....den var som tagen ur skylten,men se upp för blekta inredningar och slitna sufletter,sen rullar bilarna mycket lugnt där gämfört mot europa.
Tips...är det något man skall leta efter där,så titta på c70 cabbar...och där finns mycket xc70 till rätt pris.
Som jag sagt innan,gå in på Nordtrafik AB:s hemsida,www.nordtrafik.se
där finns en bra importkalkyl.

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]