Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparwen
Varför skapar ni inte en egen forumtråd om hur till vida det är rätt eller fel att stänga av den?

Trådskaparen är ju bara ute efter hur man stänger av den inte hur till vida det är rätt eller fel att stänga av den.

Men däremot ska den väl inte plinga när du kliver ut ur bilen, för som en föregående skrivit så ska den väl bara plinga när man startar bilen och/eller kör över 7km/h?
av olson
Min e tyst när man backar & står still men det är ändå irriterande att den finns där. Jag skulle inte komma på tanken att ge mig ut i trafiken utan bälte men det är ändå irriterande att den finns där. Varför ska man lyssna på den när man startat motorn och inte hunnit sätta på bältet ?
Användarvisningsbild
av Nexus
rikkarden skrev:Varför skapar ni inte en egen forumtråd om hur till vida det är rätt eller fel att stänga av den?

Trådskaparen är ju bara ute efter hur man stänger av den inte hur till vida det är rätt eller fel att stänga av den.

Men däremot ska den väl inte plinga när du kliver ut ur bilen, för som en föregående skrivit så ska den väl bara plinga när man startar bilen och/eller kör över 7km/h?
Varför svarar du överhuvud taget om du inte tål lite munhugg :roll:
Koppla bort signalen och det är risk man sedan glömmer bältet. vi ser till allas säkerhet :) vol:-)
av sparwen
grammse skrev: Varför svarar du överhuvud taget om du inte tål lite munhugg :roll:
Koppla bort signalen och det är risk man sedan glömmer bältet. vi ser till allas säkerhet :) vol:-)
Har jag skrivit att jag inte tål "munhugg", visserligen förstör jag tråden än mer genom att skriva detta inlägg. Men det var mer en fråga åt er som "tar över" tråden och börjar diskutera om det är rätt eller fel, varför ni inte skapar en egen tråd om detta i stället för att som jag ser det förstöra en tråd där en person ber om hjälp. Hade han velat ha åsikter om hur till vida det är rätt eller fel hade han väl frågat om dem?

Tråkigt att trådar förstörs och trådskaparens huvudsakliga fråga ej blir besvarad. men nu ska jag vara tyst, för nu har jag ju själv bidragit till att den förstörts. :???:
Användarvisningsbild
av greeeken
Detta har ju behandlats i en annan tråd.
Sök så hittra du en massa.
Det är verkligen inte så lätt som att hitta givaren o koppla in en on off knapp.
Om man störs sig så kan man göra som nån här sa åk till skroten köp det du behöver o tryck in det i låset där bälltet ska sitta.
Att programera bort går nog inte har jag för mig.
Att tysta "högtalaren" går inte för där kommer även ljudet till blinkersen.
av Marbas
rikkarden skrev:
grammse skrev: Varför svarar du överhuvud taget om du inte tål lite munhugg :roll:
Har jag skrivit att jag inte tål "munhugg", visserligen förstör jag tråden än mer genom att skriva detta inlägg. Men det var mer en fråga åt er som "tar över" tråden och börjar diskutera om det är rätt eller fel, varför ni inte skapar en egen tråd om detta i stället för att som jag ser det förstöra en tråd där en person ber om hjälp. Hade han velat ha åsikter om hur till vida det är rätt eller fel hade han väl frågat om dem?

Tråkigt att trådar förstörs och trådskaparens huvudsakliga fråga ej blir besvarad. men nu ska jag vara tyst, för nu har jag ju själv bidragit till att den förstörts. :???:
Genom att diskutera lite runt frågan kan man få reda på mer om problemet som trådskaparen står inför, samt att man kanske kan hitta alternativa frågeställningar. Ta t.ex. Bosse bildoktorn när någon ringer in och förklarar sitt problem. Han har aldrig svarat direkt på frågan utan ställt motfrågor för att få mer information om problemet. Forumet är ju till för att hjälpa varandra, och själv är jag urusel på att uttrycka frågor på rätt sätt så att man får exakt rätt svar direkt. Vi är ju många på forumet som har olika synvinklar på frågorna, och det är det som är det starka med ett forum.

Nej, vi ska inte "trycka bort" motfrågor / förslag / upplägg till trådskaparen, utan vi ska skapa en diskussion.

Det var lite OT, men kändes som det behövdes. I övrigt har ju någon svarat på problemet - det går tydligen att programemra bort på en volvoverkstad, alltså behöver vi ju inte fler inlägg i denna tråden, eller...?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
grammse skrev: Koppla bort signalen och det är risk man sedan glömmer bältet. vi ser till allas säkerhet :) vol:-)
Är ALLA Volvoägare senila gubbar i 90-års åldern????????

Jag har kört mängder med bilar i över 25 år och 100.000-tals mil och aldrig glömt sätta på bältet trots att dessa bilar saknat pling och ploj flipperspel som tutar och blinkar????
Användarvisningsbild
av Lilja
VolvoB20 skrev:
grammse skrev: Koppla bort signalen och det är risk man sedan glömmer bältet. vi ser till allas säkerhet :) vol:-)
Är ALLA Volvoägare senila gubbar i 90-års åldern????????

Jag har kört mängder med bilar i över 25 år och 100.000-tals mil och aldrig glömt sätta på bältet trots att dessa bilar saknat pling och ploj flipperspel som tutar och blinkar????
Som jag sa i en annan tråd. Måste man bli påminnd om bältet för att inte glömma det är man trafikfarlig och bör inte köra bil.
Tror nog mer anledningen till signalen är att irritera en så man sätter på sig bältet bara föra tt få tyst på eländet.
av Marbas
Lilja skrev:Tror nog mer anledningen till signalen är att irritera en så man sätter på sig bältet bara föra tt få tyst på eländet.
Då har den ju uppfyllt sitt syfte...

Kan hålla med om att plinget är smått irriterande, men tack vare signalen så har jag tagit på mig bältet även vid kortare sträckor. Nu har ingen olycka hänt för mig ännu. Men den dagen det händer har Volvo sett till att jag övervunnit Murphys lag (i alla fall när det gäller bältet)...

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]