Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Alltså, jag vet inte.
Det känns konstigt att när man lägger ut över 300000 på en ny bil så skall man snåla in på skitsaker som torkarblad.
Det är väl en sak om det är precis samma produkt och man betalar ett par hundralappar extra bara för namnet, då kan jag köpa "noname", men när det är uppenbart "pirat" så ser jag inte nån vinst i längden.
Användarvisningsbild
av greeeken
Djinn skrev:Alltså, jag vet inte.
Det känns konstigt att när man lägger ut över 300000 på en ny bil så skall man snåla in på skitsaker som torkarblad.
Det är väl en sak om det är precis samma produkt och man betalar ett par hundralappar extra bara för namnet, då kan jag köpa "noname", men när det är uppenbart "pirat" så ser jag inte nån vinst i längden.

Om dom gör samma jobb för halva priset så ser du vinsten där.
Byt torkare 2 ggr per år då så är dom fräsha hela tiden.
Ojjjjjjjj vad svårt att åka o köpa då.
Skit samma om man lägger ut 500 000 kr för bilen.
av Djinn
Vad jag menar är att ibland så är piratskit just.....piratskit.
Som aTommyC skrev så kan ju dåligt gummi repa glaset.
Så vad spelar det för roll om du sparar in 50 spänn på torkarbladen om du åker på att byta vindruta efter 5 år?

Sen skrev jag även det att om produkten tillverkas av samma tillverkare på samma ställe och det dyrare priset enbart beror på att det står Volvo på bladen, då skulle jag kanske också överväga "pirat".

Sen skiter jag väl i hur du gör, men jag ville bara ha sagt att jag antagligen inte skulle göra det. Har man lagt ner så mycket pengar på en ny bil kan man väl lika gärna skämma bort den med riktiga grejer.
Lite som att köpa en rktig sportbil och sen köra den på gräsklipparbensin om man skulle jämföra.

Dieseln var förresten dyrare idag, 9.74kr/l, när vi ändå kom in på drivmedel.
Användarvisningsbild
av greeeken
Djinn skrev:Vad jag menar är att ibland så är piratskit just.....piratskit.
Som aTommyC skrev så kan ju dåligt gummi repa glaset.
Så vad spelar det för roll om du sparar in 50 spänn på torkarbladen om du åker på att byta vindruta efter 5 år?

Sen skrev jag även det att om produkten tillverkas av samma tillverkare på samma ställe och det dyrare priset enbart beror på att det står Volvo på bladen, då skulle jag kanske också överväga "pirat".

Sen skiter jag väl i hur du gör, men jag ville bara ha sagt att jag antagligen inte skulle göra det. Har man lagt ner så mycket pengar på en ny bil kan man väl lika gärna skämma bort den med riktiga grejer.
Lite som att köpa en rktig sportbil och sen köra den på gräsklipparbensin om man skulle jämföra.

Dieseln var förresten dyrare idag, 9.74kr/l, när vi ändå kom in på drivmedel.
Om du ska repa glaset då måste du verkligen ha stålborstar till torkare.
Om saker o ting tillverkas av samma företag o på den ena produkten det står volvo o på den andra no name vem säger att no name är pirat då.?
De just då folk blir lurade då det är samma produkt med annat namn.

Var glad istället bensinen kostar 11,64 idag 98 oktan
av aTommyC
Greeken,

det er ikke nødvendigvis tørkeren som riper glasset, men støvet og sanden den drar med seg over glasset. Hvis gummien er for hard, for myk, eller er konstruert feil, kan bladets vinkel og trykk mot glasset gjøre at sand og skitt ikke blir skjøvet bort, men trykkes mot glasset istedet. Sandpapir. :)
av Moody
Är väl precis med torkarblad som med däck, en del väljer dyra alternativ och andra köper lågpris, och är nöjda med det.

Men som oftast, man får vad man betalar för
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Hade för övrigt min bil hos carglass i måndags för reparation av stenskott där de påpekade att rutan började bli sliten.
Jag undrade om inte detta var konstigt då bilen enbart har haft originaltorkare under sina 6000 mil.
De sa att många rutor idag inte klarar mer än 8000 mil beroende på var bilen gått. Låter inte detta väl klent? ??:-/
av Djinn
greeeken
Läste du överhuvudtaget igenom mina inlägg?

I mitt första inlägg skrev jag följande:
Det är väl en sak om det är precis samma produkt och man betalar ett par hundralappar extra bara för namnet, då kan jag köpa "noname"

Du svarade på det inlägget på ett sätt som JAG upplevde som lite överlägset, det kanske inte var din mening, men så upplevde jag det.
Skit samma hur du menade det, jag svarade och skrev då bl. a. följande:

Så varför svarar du då med följande?
Om saker o ting tillverkas av samma företag o på den ena produkten det står volvo o på den andra no name vem säger att no name är pirat då.?

Det är ju precis det jag har skrivit i båda min atidigare inlägg, att jag köper noname om jag vet att det är precis samma sak som volvo original (i det här fallet) men utan stämpel och ett påslag på 200%.

Och jag tänker fortsätta var grinig, då min andrabil är en bensinturbo (se sig) :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Momentum
De bästa "torkare" jag haft är blad från Dupond (inte flatblade)

Flera år har jag haft dessa, och de torkar fortfarande bra, och lämnar inga ränder eller gnisslar

Väldigt bra "torkare"

Dock brukar jag blanda i en skvätt diskmedel i spolarvattnet
Det bryter ytspänningen och tror jag tar bort "hinnan" på rutan

Har en en ny bil nu också, med flatblades, kör samma, en skvätt diskmedel (Yes)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Momentum skrev:Dock brukar jag blanda i en skvätt diskmedel i spolarvattnet
Det bryter ytspänningen och tror jag tar bort "hinnan" på rutan
Det här låter intressant, hinnan med trafikfilm vill man ju ha bort men det löddrar inte då?
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]