Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:Ser inga konstigheter med att montera på en V70. Ta bort stötfångaren o mät ut vart dom kan sitta bara.

/Fredrik
vad förlysen andvänds? det är ju inte så gått om plats!
undra om S80 inte har mer plats än V70N ?
är det en fin sarg man monterar runt hålet man sågar, eller sma man såga jätte exakt?
av Frigge
Finns inget färdigt för montering i stötfångaren. Man måste såga så exakt det bara går,blir även special med fashållningen av ljuset. Jag har själv monterat på S80 o har svårt att tro att det skiljer så mycket mellan dom båda modellerna.
Senast redigerad av 1 Frigge, redigerad totalt 0 gånger.
av zenobia
hmm...

Jag är också sugen att montera extra backljus på s80n.

Tips, bilder, förslag på lampor osv.. mottages tacksamt.
8)
av Frigge
CarMan skrev:
Frigge skrev:Ser inga konstigheter med att montera på en V70. Ta bort stötfångaren o mät ut vart dom kan sitta bara.

/Fredrik
vad förlysen andvänds? det är ju inte så gått om plats!
undra om S80 inte har mer plats än V70N ?
är det en fin sarg man monterar runt hålet man sågar, eller sma man såga jätte exakt?
Jag använde ett litet rektangulärt breddljus,sargen runt fick bli slilicon :wink: . Rent estetiskt blev det snyggt allafall men svårt att få kanten snygg då det krävs exakt utsågning.

/Fredrik

/Fredrik
av thorsson
När jag gjorde högvakten på Drottningholm åtföljdes kungen av ett flertal säpobilar av modell Volvo S70. Jag stod på post vid grinden där bilarna passerade och när jag en dag kontrollerade legitimationen på en förare i en sådan säpo-volvo passade jag på att fråga vad de extra strålkastarna i bakre kofångaren var bra för. Han berättade att man använder dem till att blända en eventuell förföljare. Alltså rör det sig över huvudtaget inte om några backljus.
Användarvisningsbild
av Zalt
Har sett en del hemma knåpare som också har monterat extra backljus, ser inget vidare ut. Förstår inte syftet varför man som privatbilist skall utforma sin bil med diverse extra backljus
av Alfahanen
Zalt skrev:Har sett en del hemma knåpare som också har monterat extra backljus, ser inget vidare ut. Förstår inte syftet varför man som privatbilist skall utforma sin bil med diverse extra backljus
Antagligen för att originalljuset inte lyser upp tillräckligt.

Håller själv på med nån lösning som ser skaplig ut på bilen och som fyller sin funktion.

Dom enda ljusen som jag hittat som faller mig i smaken saluförs tyvärr av Feltema http://www.biltema.se/Archive/Product_i ... -343_l.jpg
Användarvisningsbild
av ragge1
varför extra backljus, jag tycker man för bra ljus med dem backljus som finns,
bilen blir inte så fin med massa extra grejer som sticker ut her och der,
Användarvisningsbild
av Zalt
Kan bara instämma med föregående talare.
Allt kan inte alltid vara Tillräckligt.

Men med normal/fullgod syn så räcker orginal backljus till.
Visst, man kan montera backljus, backkameror etc. Men i min värld så har man det på lastbilar, tyngre terrängfordon och arbetsfordon.

Okej... tycker dina backljus förvisso såg estetiskt/funktionell tilltalande ut, har sett skräckexempel när man monterar in stora "Hella Raly", ex-ljus i kofångaren baktill.
Användarvisningsbild
av greeeken
Zalt skrev:Kan bara instämma med föregående talare.
Allt kan inte alltid vara Tillräckligt.

Men med normal/fullgod syn så räcker orginal backljus till.
Visst, man kan montera backljus, backkameror etc. Men i min värld så har man det på lastbilar, tyngre terrängfordon och arbetsfordon.

Okej... tycker dina backljus förvisso såg estetiskt/funktionell tilltalande ut, har sett skräckexempel när man monterar in stora "Hella Raly", ex-ljus i kofångaren baktill.
Volvo kallas även för Traktor så de borde passa.
Tycker det ser fint ut och kan vara mkt bra när man backar där det är väldigt mörkt.

Jag har en några månader gammal Volvo […]

Hur stort batteri i kWh och vad motsvarar räc[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Men hur höjer man? Jag har frågat runt […]

Förhoppningsvis läser någon fr&ari[…]