Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
SagaPer skrev:Hei.

Jeg har installert autodim ryggespeil (Volvo nr: 9464006) i min bil. Fungerer kjempefint. Enkel installasjon. Ingen software, kun el.kabel.

[
Du har ju ingen P2-bil heller.

/Martin
av Djinn
Nån som vet om det går att köpa löst till classicen?
Fick ju inte ändra min order (se 2,4D-tråden)
Användarvisningsbild
av MartinS
Det skall gå, men är tyvärr ganska dyrt. Alla verkstäder vet dessutom inte ens att det går. Tyvärr måste spegeln vara helt nya också, det går inte att ta en från skroten.

/Martinh
av Djinn
Hmm, att få den fabriksmonterad skulle kosta mig 1000:-, men jag hittar den inte ens i Volvos tillbehärssortiment. Nån som kan ha en aning om vad den skulle kosta?
av Frigge
Har tyvärr inget pris men det kostar bra mycket mer än en 1000 lapp att eftermontera. Den finns nog inte som "Tillbehör" utan man får isf köpa den lös o ladda den.
av Djinn
Skit också. Jaja, så jobbigt är det ju inte att slå om när man får en bil bakom, men det hade varit skönt att slippa tänka på det. Irriterande bara att jag inte fick ändra min order trots att idag var sista ändringsdag. Ger mig fan på att det var för att jag tog bort en dyrare sak och ersatte med en billigare. Får forska lite i det där.
av karlskrona_krille
förstår faktiskt inte vad den gör?

bländar den automatiskt av ifrån helljus till halvljus? nej ?
Användarvisningsbild
av Gizz
karlskrona_krille skrev:förstår faktiskt inte vad den gör?

bländar den automatiskt av ifrån helljus till halvljus? nej ?
Den fyller samma funktion som när man flippade till spaken som finns om man inte har automatisk. Den ändrar vinkel så att bakomfarande bils lysen inte blir bländande eller om solen står lågt på horisonten. Mycket smidigt får jag säga.
av karlskrona_krille
ok inget med bilens egna lyse att göra som jag trodde haha :)

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]