Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Marson skrev:wake up ! Jag har jobbat som volvosäljare i över ett decennium, är aktiv cross och enduroåkare sen 20 år. DSTC - STC ... Pensionärernas och de ovanas räddningshjälp. Träder inte i kraft förrän du gjort en riktig groda. Viktigt - ?? för den med handväska kanske .. ett löjligt debbaterande . Folk som behöver detta trötta hjälpmedel kanske skall ta taxi , när jag växte upp åkte man bakhjulsdrivet m sommardäck på vintern , rätt eller inte kanske kan diskuteras vartefter vi blir klokare - särskilt på en snacksida som här - jag bjuder till det - , kan man köra bil utan att rigga ögonlocken m tandpetare så funkar det bättre- Ha en bra dag !!!
Marson.

Wake up, på dig själv.

Du bjuder upp till dans.
Pinsamt om du jobbar som Volvosäljare. Vad har cross och enduro med antisladdsystem och göra. Inte ett dugg.

Vissas utveckling tycks ha avstannat helt. Eller så har dom varit sjuka på utbildningar som arbetsgivaren har tillhandahållit. Pinsamt. Varför blev systemet standard på MY05? Nu finns det ingen knapp, utan systemet sitter där för gott.

Marson, så alla som köpt bil efter 05 är pensionärer och ovana, samt en grupp handväskbärare och taxiåkare. Trevligt bemötande av en kundgrupp.

Vilken tur för oss andra att det finns riktiga "män" som kan köra cross och enduro. Du kör väl knappast för klubben Mensa i alla fall.

Åka bakhjulsdrivet med sommardäck. Ja, där stannade utvercklingen för en del.

För dom som kan köra bil, och kan utnyttja systemet i samband med avancerad bilkörning, har bara lovord kring antisladdsystem.

Man kan tro att vissas kompetens har fastnat i lervällingen som vi andra klev ur strax efter koltåldern. Men fortsätt att rulla runt i enduro och crossvärlden.

Tråden handlade väl om pris och utrustning på begagnad bil. En kompetent och serviceminded säljare hade ju hjälpt till med ett svar på detta, istället för sågning av antisladdsystem.
Har full förståelse att man klagar på Volvosäljare. Hoppas man slipper träffa någon infantil sådan, i samband med köp.

Jag tar passningen med handväskan. Men glöm hinken och spaden, när vi diskuterar på detta forum. Hinken och spaden kan du ta till crossbanan.

Väx upp.

Suck. :roll:

Det borde vara någon mer än jag, som inte vill köpa bil av Marson, eller?

8)
Användarvisningsbild
av Snajper
camaro69 skrev:
Marson skrev:wake up ! Jag har jobbat som volvosäljare i över ett decennium, är aktiv cross och enduroåkare sen 20 år. DSTC - STC ... Pensionärernas och de ovanas räddningshjälp. Träder inte i kraft förrän du gjort en riktig groda. Viktigt - ?? för den med handväska kanske .. ett löjligt debbaterande . Folk som behöver detta trötta hjälpmedel kanske skall ta taxi , när jag växte upp åkte man bakhjulsdrivet m sommardäck på vintern , rätt eller inte kanske kan diskuteras vartefter vi blir klokare - särskilt på en snacksida som här - jag bjuder till det - , kan man köra bil utan att rigga ögonlocken m tandpetare så funkar det bättre- Ha en bra dag !!!
Marson.

Wake up, på dig själv.

Du bjuder upp till dans.
Pinsamt om du jobbar som Volvosäljare. Vad har cross och enduro med antisladdsystem och göra. Inte ett dugg.

Vissas utveckling tycks ha avstannat helt. Eller så har dom varit sjuka på utbildningar som arbetsgivaren har tillhandahållit. Pinsamt. Varför blev systemet standard på MY05? Nu finns det ingen knapp, utan systemet sitter där för gott.

Marson, så alla som köpt bil efter 05 är pensionärer och ovana, samt en grupp handväskbärare och taxiåkare. Trevligt bemötande av en kundgrupp.

Vilken tur för oss andra att det finns riktiga "män" som kan köra cross och enduro. Du kör väl knappast för klubben Mensa i alla fall.

Åka bakhjulsdrivet med sommardäck. Ja, där stannade utvercklingen för en del.

För dom som kan köra bil, och kan utnyttja systemet i samband med avancerad bilkörning, har bara lovord kring antisladdsystem.

Man kan tro att vissas kompetens har fastnat i lervällingen som vi andra klev ur strax efter koltåldern. Men fortsätt att rulla runt i enduro och crossvärlden.

Tråden handlade väl om pris och utrustning på begagnad bil. En kompetent och serviceminded säljare hade ju hjälpt till med ett svar på detta, istället för sågning av antisladdsystem.
Har full förståelse att man klagar på Volvosäljare. Hoppas man slipper träffa någon infantil sådan, i samband med köp.

Jag tar passningen med handväskan. Men glöm hinken och spaden, när vi diskuterar på detta forum. Hinken och spaden kan du ta till crossbanan.

Väx upp.

Suck. :roll:

Det borde vara någon mer än jag, som inte vill köpa bil av Marson, eller?

8)
Det är vad jag kallar sågning...

/Snajper
av Mats GBG
Jag måste dock hålla med Marson i ett avseende. Antisladd och liknande kan säkert vara bra för den ovane. Men jag vill absolut inte ha ett system som träder in och gör en massa beslut för mig. Och går det dessutom inte att koppla ur, ja då låter jag bli att köpa bilen. Enkelt såå.
Och som sades så träder systemet in först när du gjort en dunder-tabbe.

Så fram för avancerade anti-det mesta, bara de går att koppla ur.

//Mats
Användarvisningsbild
av camaro69
Mats GBG skrev:Jag måste dock hålla med Marson i ett avseende. Antisladd och liknande kan säkert vara bra för den ovane. Men jag vill absolut inte ha ett system som träder in och gör en massa beslut för mig. Och går det dessutom inte att koppla ur, ja då låter jag bli att köpa bilen. Enkelt såå.

//Mats
Det finns fler okunniga på Forumet.

För den som är väldigt avancerad i sin körning, så kan antisladdssystemet utnyttjas till verkliga fördelar.
Men det kräver viss träning att lära sig. Tyvärr så får man inte den informationen i samband med nybilsköp. Men det kan man ju förstå när man läser vissa bilnasares "begåvade" inlägg.

Jag var med min farsa för många år sedan när han skulle köpa ny Mercedes på Philipson. Bilförsäljaren stod på fullt allvar och försökte övertala farsan att inte köpa till ABS-bromsar.

Bilnasarens kommentar: "Ja, det där med ABS. Det är bara för dom som inte kan köra bil".

Hur många bilar säljs idag utan ABS-bromar? Är det någon som skulle välja bort det idag?

Så Mats GBG. Jag förstår att du kopplat ur ABS:en, eftersom det är ett Anti Block System. Eller du kanske åker gammal 240 eller 740? Då slipper man ju moderna påfund.:wink:

:lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Mats GBG skrev:Jag måste dock hålla med Marson i ett avseende. Antisladd och liknande kan säkert vara bra för den ovane. Men jag vill absolut inte ha ett system som träder in och gör en massa beslut för mig. Och går det dessutom inte att koppla ur, ja då låter jag bli att köpa bilen. Enkelt såå.

//Mats
Om det nu inträder först när du gjort en dundertabbe så är det väl ingen fara eftersom det verkar som du aldrig skulle göra någon sådan ändå?

/Martin
av Marson
Spännande är oxå att jämföra olika fabrikats antispinn / sladd i verkliga livet - dom arbetar väldigt olika.
Till Camaros stora glädje kan jag meddela att jag har jobbat ( svensklektion ) inte jobbar , så mig köper ingen någon bil av längre.
Camaro - vid vilken hastighet kopplas ABSén ur ? du som är duktig....

Ha det !
Användarvisningsbild
av camaro69
Marson skrev:Spännande är oxå att jämföra olika fabrikats antispinn / sladd i verkliga livet - dom arbetar väldigt olika.
Till Camaros stora glädje kan jag meddela att jag har jobbat ( svensklektion ) inte jobbar , så mig köper ingen någon bil av längre.
Camaro - vid vilken hastighet kopplas ABSén ur ? du som är duktig....

Ha det !
Marson.

Vilken lättnad att slippa träffas i en bilhall......

Tack för lektionen i svenska. Men det ska vara kolon istället för accent vid ABS. :lol: :wink:
av Steff 99
Varför skall det inte finnas ABS , antisladdsystem när de bevisligen hjälper till just som säg när det börjar gå snett, plötslig halka , förartabbe eller något annat, att fördöma dessa hjäpsystem och idiotförklara personer som tycker att dessa är till en hjälp är under lågvattenmärket.
Att hänvisa till att man är tävlingsåkare inom motorsport (enduro eller cross) då har man inte förstått.
Dessa system ABS, antisladd , även skivbromsar är ju utvecklade ofta utifrån tävlingsverksamhet för att man skall kunna köra snabbare och säkrare.
Sedan att dessa kommer till nytta även på vanliga bilar till vardagsbilister måste väl ändå vara en framsteg.
Tyvärr så är det nog så att de som inte förstår sin egen begränsning oavsätt men sålt bilar i decennium eller åkt motorcykel är de farligaste på vägarna, där är alla inte tävlingsförare, man kan möta någon som fått sladd utan att ha antisladd system, då hjälper det inte hur redig och kaxi man är i sitt omdöme om andra
av Mats GBG
camaro69 skrev:
Så Mats GBG. Jag förstår att du kopplat ur ABS:en, eftersom det är ett Anti Block System. Eller du kanske åker gammal 240 eller 740? Då slipper man ju moderna påfund.:wink:

:lol:
Den bilen jag kör med har ingen ABS nej (STi Type R). Den bilen jag åker med och som min sambo kör har ABS (V70 -01).
Det jag försökte säga är att jag vill bestämma själv, om jag vill ha det inkopplat eller ej. Därmed inte sagt att systemen är av ondo. Men jag vill bestämma själv.

Obeservera att jag anser att det är stor skillnad på att köra bil och att åka bil.

//Mats
Senast redigerad av 1 Mats GBG, redigerad totalt 0 gånger.
av Mats GBG
MartinS skrev:
Om det nu inträder först när du gjort en dundertabbe så är det väl ingen fara eftersom det verkar som du aldrig skulle göra någon sådan ändå?

/Martin
Jag har aldrig sagt att jag är en perfekt förare, eller att jag inte vill ha system som ABS och Antisladd i en bil. Det jag hänger upp mig på är att jag själv inte får välja detta. Volvo har tydligen bestämt sig för att jag skall ha dessa system i bilen och de skall alltid vara aktiva.

Litar de (Volvo) inte tillräckligt på sina kunder? Så man kan få göra valet själv menar jag.

//Mats
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]