Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mattias_F
Knäpp idé men....
Jag fick just mitt material till uttaget i bagaget som skall monteras för styva hundringen.
Är det inte snyggt att installera ett sådant kit till i bagaget?
Dvs. Två uttag i bagaget? :roll:
Är jag helt fel ute?....Jag tycker det ser snyggare ut än pappiga förgreningar.
av CirruZZ
Mattias_F skrev:Knäpp idé men....
Jag fick just mitt material till uttaget i bagaget som skall monteras för styva hundringen.
Vad är det du har köpt och vart? Jag är inne på samma linje som du att det vore en snyggare lösning. Skulle vilja göra likadant!
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Nu är installationen klar. Eftersom jag har en MY05 så finns redan ledningarna dragna i bagaget och de avslutas i ett kontaktstycke som passar direkt i det uttag som jag köpte på bilia för 95.-
Det som behövde göras vad att borra hål i sidopanelen för uttaget och även detta hål var förmarkerat på insidan av panelen.
Det är så förberett att jag funderar på varför de inte originalmonterat detta?
Installationsanvisningen jag följde finns här:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 0b85f5f5c2
Spänningen i detta uttag är alltid på!!
av CirruZZ
I min så sitter det redan ett uttag där och det är konstantspänning som sagt. Vad jag skulle vilja är att ha ytterligare ett uttag med konstant spänning.

Eller ska jag vara helt precis, så skulle jag helst vilja ha det på det uttaget som sitter vid baksätet på mittkonsolen. Är det någon som har moddat sin så att det är det? Går det att göra? Min ide var att dra en kabel från uttaget bak och fram till det uttaget. Tror ni det är möjligt?
av SeEmSi
Löste du det med konstant 12V i baksätet CirruZZ?
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag tror att uttaget i skuffen blir strömlöst kjust då man startar bilen.....

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]