Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Avarage
Lilja skrev: tror inte det är en spricka, det kan bli sånna märken om det är lite jordigt och smutsigt och sen droppar det blött, det ser ut som sprickor :P
OK, fast det är då väldigt likt en spricka! Vad kostar det om det ÄR en spricka? Värt att undersöka innan köp, eller?

Mvh!
// Niklas
av snowman
Avarage skrev:
Lilja skrev: tror inte det är en spricka, det kan bli sånna märken om det är lite jordigt och smutsigt och sen droppar det blött, det ser ut som sprickor :P
OK, fast det är då väldigt likt en spricka! Vad kostar det om det ÄR en spricka? Värt att undersöka innan köp, eller?

Mvh!
// Niklas
Självklart, bilen kommer kontrolleras hos motormännen, men jag tror faktiskt också det är skit bara för det kan mycket väl se ut så, men det är bra att du pekade på det så man håller uppsikten.

Frågan är som sagt hur svårt det är att byta packningen till drivaxeln om det är denna som läcker?

Enligt #27 verkar det enkelt vilket då faktiskt för bilen intressant trotts denna defekt(om det nu inte är kondens vatten)
av Motörhead
Jag vill inte göra dig orolig, men min första tanke var också att det ser ut som en spricka i godset. Så kolla noga, och varför inte posta hur det gick!
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]