Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo experten
tjotto skrev:Det jag har hört är att man inte kan byta bara glaset på de "vanliga" lyktorna på V70N -04 men att detta skall funka på xenon -04.
Det är sant !!
Och t-röd kan inte fått det uträtt då det inte säljs lösa glas förutom till gamla xenonljusen 00-04!
Inget fel på vida 8)
av T-Röd
volvo experten skrev:
tjotto skrev:Det jag har hört är att man inte kan byta bara glaset på de "vanliga" lyktorna på V70N -04 men att detta skall funka på xenon -04.
Det är sant !!
Och t-röd kan inte fått det uträtt då det inte säljs lösa glas förutom till gamla xenonljusen 00-04!
Inget fel på vida 8)
nej det är ju det jag menar
av T-Röd
T-Röd skrev:
volvo experten skrev:
Det är sant !!
Inget fel på vida 8)
nej det är ju det jag menar

Går du in på volvo och vill ha ny plast "glas" till dom nya lyktorna så kommer du 100% att få hem glaset från 00-04. Stämmer med bilder och allt i vida fast ändå fel. Står att den är från 2005
av flink
Vilken idiotisk jäkla konstruktion. Så man ska punga ut med ett par tusen vartannat år då dom slits ut snabbare av vindmotståndet än en ostbid som gnuggas mot asfalt!

Volvo har alltid stått för praktiska kvallitetsbilar som är billiga men ändå genomtänkta på de flesta punkter. Visst med vissa kompromisser, men det hör ju till en bil som ska passa Svensson-familjen.

Idag är dom inte ens i närheten lika praktiska. Bygger in sig i konstiga lösningar och dålig kvallitet. Nä, det kommer inte bli många fler Volvo för mig i framtiden!
Användarvisningsbild
av cycler
En effekt av att ägas av Ford kanske???

/C
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]