Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Får väl sälla mig till kören och hylla bilen jag med. Med undantag för lite irriterande knarr och gnek i diverse paneler är jag glad och nöjd med Volvon.
Användarvisningsbild
av Scania
Jag är också helnöjd med min V70-03 som jag köpte i höstas. Bättre sittkomfort har jag aldrig upplevt i en bil under halvmiljonklassen. Suverän på långturer, praktisk i vardagen med det stora lastutrymmet. Perfekt för husägare, med eller utan barn...

Att något förr eller senare går sönder eller slits ut ligger ju i sakens natur och drabbar alla bilar. Men Volvo ÄR hög kvalite på det mesta. Och Volvoverkstäder ligger ju ganska tätt i Sverige, så vid problem är det förhållandevis lätt att få hjälp jämfört med många andra märken.

Viva la Volvo! :D 8)
av Motörhead
K5054h skrev:Råkade gå in på Bilia ca 1 april och titta runt och känna lite på vad som fanns där. Efter att ha varit och suttit i det mesta i div. bilhallar tidigare och provat olika märken slogs jag av kvalitetskänslan hos V70 och förstås komforten i stolarna.
Eftersom de hade en kampanj gående på 229900 kunde jag trots
tidigare "motstånd" mot Volvo inte stå emot utan skrev på... (haft Volvo senast 1980 och väl inte varit alltför imponerad). Bortskämd med tyska och japanska bilar var jag! Efter att snart ha hittat detta forum och börjat läsa blev jag en smula blek. Vad hade jag köpt för skräp! Nu hoppas jag på att de flesta som skriver hur allt bara går sönder är unga hetsporrar som kör som dårar och inte en 67-årig försiktig gubbe som jag. Hoppas Volvo kommit till rätta med sina framvagnar... Nu får jag min bil inom några veckor. Det kändes skönt att läsa denna tråd i alla fall!

Du kan vara rätt lugn. Du måste ha i åtanke hur många det är som skriver här om sina problem, kontra hur många det är som faktiskt åker omkring i Volvo. Blir nog en väldigt liten procentsats det!
Välkommen tillbaks i Volvo-familjen :D
av perbo
Helnöjd her ! Super komfort,fin ökonomi 8 l./100km med aut.,och de bedste stolar!
Användarvisningsbild
av K5054
Alla inlägg i den här tråden har verkligen fått mig att släppa alla ev. tvivel på mitt nyförvärv! Tack Motörhead för den vänliga hälsningen.
Nu behöver ni bara få mig 100% övertygad om att jag skall göra en lackförsegling på den silverfärgade dyrgripen (är till 99,5% övertygad redan). :D :D :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Håller med tidigare, fast jag valde en välutrustad -05 med 5k mil på mätaren för 220kkr.

Har nu haft den sedan första mars och gnällig svensk som man är "letar"
man riktigt fel på bilen, men peppar peppar inga motgångar här inte.
Förtroendet blir inte sämre av att höra andras erfarenheter här i tråden.
Varför byta från hitlerkälke(BMW) till V70 då?? dessutom D.I.N.K.
Jo ekonomin för den prestandan och komforten såklart!
Bekvämaste bilen jag kört...Pure komfort!!...
Okej...svängradie som en finladsfärja med styrstopp och understyr som en flatbottnad eka...men det är det värt!! 8)
Användarvisningsbild
av falcon
Jag tror inte att volvo har mer problem än andra märken har, dock så brukar man skriva några rader ihopp om hjälp om det skulle strula.
Men visst det är alltid roligt att höra om bilägare som är nöjda med bilen(oavset märke).
av Motörhead
Iochför sig kanske det hjälper att vara så nöjd när man har åkt både Ford Granada OCH Ford Scorpio tidigare :)
Tycker även det är en milsvidd skillnad mot min förra bil, en 855 -94.
Och det är väl lite med Volvos framvagnar som med blårykande Fordar; det ska vara så! :lol:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Mattias_F skrev:

Varför byta från hitlerkälke(BMW) till V70 då??

LOL !! Den var bra ! :D :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
V70BiFuel03 skrev:Mattias_F skrev:

Varför byta från hitlerkälke(BMW) till V70 då??
Förutom att jag blev sambo 40 hästar till under huven ,halva försäkringskostnaden...BMW'n hade rullat 10' mil och inte kostat många kronor i reparationer så varför inte byta innan något startar att krångla??
100ggr. bättre komfort i Volvon....Fattar bara inte varför min sambo född -83 ville ha v70....något i baktanke? 8)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]